Inlägg från: Anonym (Samma här!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma här!)

    Sexlusten kom tillbaka!

    Liknande erfarenhet här också. 25 år tillsammans med ett sexliv som gått upp och ner genom åren. Mest ner om jag ska vara ärlig. Min lust har varit närmast obefintlig emellanåt och under de 5 år jag hade hormonspiral var lusten noll. Vi har flera barn i olika åldrar så graviditeter och småbarnsår har så klart spelat roll. Hormoner hormoner hormoner. Min man har alltid varit förstående och inte tjatat om sex men jag märkte ju att det sårade att nästan alltid bli avvisad. Jag ?ställde upp? ibland ?för husfridens skull?. Bara för att. Men någon lust hade jag inte.

    Men så strax efter 40 började det hända något. Lusten började så sakteliga smyga sig på. Jag blev som nykär i min man och han var inte sen att hänga på ;) så nu senaste året har vårt sexliv blivit det bästa någonsin! Inte bara det att vi har sex så ofta tillfälle ges. Sexet i sig är på en helt ny nivå.

    För bara några år sedan hade jag kunnat tänka mig att leva resten av mitt liv utan sex. Det fanns verkligen ingen lust över huvud taget. Inte till min man eller någon annan. Men nu! Wohoo ;)

  • Anonym (Samma här!)

    Det är 13 år sedan jag tog ut spiralen och har inte använt några preventivmedel sedan dess men tyvärr kom inte lusten tillbaka förrän för ca 2 år sen. Så kan inte skylla bristen på sexlust bara på spiralen. Men med den var lusten verkligen helt nere på noll, plus depression mm. Efter att spiralen togs ut så har jag till största delen varit gravid eller ammat så ändå haft massa hormoner i kroppen som jag tror ställt till det.

    När ägglossning och mens kom tillbaka efter yngsta barnets förlossning så kom plötsligt lusten tillbaka. En lust starkare än någonsin.

    Är en bit över 40 nu så kanske är det kroppen som gör ?sista rycket? eller nåt ;) haha jag vet inte men vi passar på och njuter så länge det varar :)


    Anonym (Man fyra noll) skrev 2019-03-08 10:47:55 följande:

    Skippa du hormonspiralen då eller kom lusten oavsett!?


Svar på tråden Sexlusten kom tillbaka!