• JennyJizz

    När på dygnet är en mugg kaffe som godast?

    Och vilket kaffe (märke) dricker du helst?

    Själv tycker jag att en mugg kaffe är som underbarast efter middagen. Mellan kl. 16-17.00

  • Svar på tråden När på dygnet är en mugg kaffe som godast?
  • CitronTulo

    På morgonen! Kan skippa kaffe resten av dagen om jag måste, men på morgonen så skulle jag näst intill kunna döda någon för att få mitt morgonkaffe!

  • flygrl

    Tycker nog koppen jag dricker till frukost e godast följt av den efter middagen mot kvällen.

    Dricker mest snabbkaffe och då gärna Gevalia. Oftast Gold mellanrost eller Dark mörkrost.

  • jonassss

    Själv tycker jag Gevalias vanliga med en eller två extra skopor direkt på morgonen är en bra start på dagen :)

  • Duckan

    Morgonen och sen hela förmiddagen fram till lunch. Drar i mig 3-4 koppar då.
    Föredrar svagt kaffe så hemma kör jag med Nescafé mellanrost.

  • Rödtjärnens Anna

    Dricker första koppen vid 10-11, en på eftermiddagen och en på kvällen.

    Favoriten är koppen på förmiddagen, helst kokkaffe på vedspis (vilket vi har på landet där vi ofta är),

    och med hembakt "dopp". Hemma är det bryggkaffe, inte lika gott, men bekvämt.

  • Chattisen

    Älskar kaffe, morgonen smakar klart bäst, men sen första gången man sätter sig i soffan efter en stressig dag, kanske runt 16-17 tiden. Zoega har gott kaffe men även Arvid Nordquist. :)

  • Grande Rock

    Kaffe på kopp är alltid godare än kaffe på mugg.
    Hursom är det godast med kaffe som avslutning på en god middag.


    Att tro är att inte veta
  • adisa

    Morgontåren är himmelskt god. Jag föredrar Arvid Nordquists Classic mellanrost, helst med en skvätt grädde i.

  • Alexi

    På morgonen/förmiddagen! Brukar märka en markant skillnad på smaken när jag dricker kaffe på eftermiddagen, åt det sämre hållet. Och har ofta funderat på vad det kan bero på.

  • Heliena

    Jag jobbar natt, så för mig är kaffet som godast 16.00 när man vaknar efter ett pass. Att få koka en kopp, sätta sig i sängen en stund igen med mobilen och kaffekoppen för att få vakna till. Fantastiskt!

  • hammarhajen

    På morgonen, tätt följt av kaffet efter middagen (runt 19/20)

    Märke är inte så noga, men mellanrost, eko och rättvisemärkt. Det ska göra gott i själen också

    Och självklart ska kaffet serveras i mugg. Stor så den rymmer mycket och varm och skön att hålla i

Svar på tråden När på dygnet är en mugg kaffe som godast?