• Samma21

    Kan en 52 årig man vara attraherad/intresserad av yngre kvinna?

    Jag är en 28 årig kvinna som har blivit tokkär i en av mina kollegor. Han är 52 år och nyskild.

    Vi jobbar sällan tillsammans men när det händer och han vill visa mig saker och byta ord så står han gärna nära eller lutar sig framåt om vi sitter ner. Han är även nära med ansiktet inte bara kroppen. Ibland tänker jag att om jag bara lutar mig fram kan jag kyssa honom.

    Ibland märker jag att han tittar på mig genom fönster eftersom jag ofta inte kan hjälpa att titta på honom. Här om dagen han skulle säga något till mig så lade han armen om mig och lutade sitt huvud mot mitt när jag lutade mig mot honom.

    Jag har flörta intensivt med honom och ibland när vi pratar kan jag inte hjälpa att röra vid honom. Han verkar inte ha blivit skrämd men samtidigt har han inte försökt något mer men inte heller tagit avstånd.

    Han har skojat om att han är dubbelt så gammal som mig flera gånger. Så jag tänker ibland att han inte kan vara attraherad eller intresserad av mig för jag är för ung för honom.

    Vi har samma utbildning, båda har barn och eftersom jag fick barn tidigt är vi lika till mognaden och vi har givande konversationer. Det är inte så att jag är omogen och barnslig och han gubbig. Jag är en mogen, utbildad mamma och han är för sin ålder ungdomlig. Så vi är väldigt lika.

    Ska jag backa och låt den stackars människan vara? Hittar jag på allt i mitt huvud bara för att jag vill och han är bara en trevlig kollega? Eller kan han vara intresserad av mig?

    Jag har aldrig dejtat utan är änka sedan 1 år tillbaka då en man jag blev tillsammans med när jag var 15 gick bort i en olycka. Så jag är ursel på sånt här för jag har aldrig behövt bry mig om vad mina manliga kollegor tänker om mig. Jag som person har under mitt äktenskap aldrig varit intresserad av någon annan så jag har aldrig letat efter signaler tidigare.

  • Svar på tråden Kan en 52 årig man vara attraherad/intresserad av yngre kvinna?
  • Anonym (Max)

    Jag är 49 och min sambo är 29. Vi har varit tillsammans i 5 år. I början funderade jag över hennes ålder. Men märkte snabbt att hon och jag hade mycket gemensamt.

  • Krackelibrankel

    Ja, men av sedlighetsskäl så brukar man aldrig visa det. Tror det är du som får ta initiativ om du vill att nått skall hända.

    Fan ingen vill ju vara gubben som bli anklagad för nått på jobbet. Är ju sparken direkt och ryktet förstört.

  • Anonym (Man48)

    Föreslå nånting efter jobbet ...hitta å nåt .

    Han kommer inte tveka en sekund om du är intresserad.......

  • Anonym (Silverräv)

    TS han är absolut intresserad. Jag tycker du ska ta initiativ till att ses utanför jobbet, han kommer inte göra det som någon skrev här innan. Lär känna honom lite försiktigt.

    Tänk igenom det här med åldersskillnaden bara, men du verkar mycket medveten så det har du säkert tänkt på redan. Det finns såklart nackdelar, å andra sidan hittar man inte kärlek hur lätt som helst och 20 lyckliga år är bättre än 40 olyckliga.

  • Anonym (evening)
    Samma21 skrev 2019-03-08 22:35:42 följande:

    Ska jag backa och låt den stackars människan vara? 


    Det tror jag inte du behöver vara orolig över. Hade du varit den äldre mannen däremot, då hade det varit synd om den stackars tösen.
  • Anonym (evening)
    Krackelibrankel skrev 2019-03-08 23:47:36 följande:

    Ja, men av sedlighetsskäl så brukar man aldrig visa det. Tror det är du som får ta initiativ om du vill att nått skall hända.

    Fan ingen vill ju vara gubben som bli anklagad för nått på jobbet. Är ju sparken direkt och ryktet förstört.


    Det gjorde jag. Med en 20 år yngre kvinna. Det gick åt helvete.
    Jag har inte blivit anklagad för nåt på jobbet och fick inte sparken. Jag väntade tills vi inte jobbade ihop längre.
    Här på Familjeliv däremot, är man stämplad som äckelgubbe.
  • Anonym (Gubbsjuk)
    Anonym (evening) skrev 2019-04-29 10:06:43 följande:

    Det gjorde jag. Med en 20 år yngre kvinna. Det gick åt helvete.

    Jag har inte blivit anklagad för nåt på jobbet och fick inte sparken. Jag väntade tills vi inte jobbade ihop längre.

    Här på Familjeliv däremot, är man stämplad som äckelgubbe.


    Samma erfarenhet här. Blev uppvaktad av en mer än 20 år yngre kvinna. Berättade om det i en tråd om stor åldersskillnad här på FL. De kommentarer jag fick tror jag aldrig ens Martin Timell var i närheten av att höra/läsa.
  • Anonym (evening)
    Anonym (Gubbsjuk) skrev 2019-04-29 10:10:37 följande:
    Samma erfarenhet här. Blev uppvaktad av en mer än 20 år yngre kvinna. Berättade om det i en tråd om stor åldersskillnad här på FL. De kommentarer jag fick tror jag aldrig ens Martin Timell var i närheten av att höra/läsa.
    Märkligt. Det var ju HON som uppvaktade dig. Men hon hade väl problem förstås. Som alla unga kvinnor har, som gillar äldre män. Du hade väl duperat henne.

    Jag fick också en del "kul" kommentarer.
    Spelade ingen roll att jag hävdade att jag var förälskad i henne, att jag inte känt så för nån på 12 år.
    Äckelgubbar som mig kan inte tänka klart, för det är bara en kroppsdel vi tänker med.
    Jag kan ärligt säga att jag blev ledsen av allt skit man fick, för att man råkade bli förälskad i en yngre kvinna. Jag trodde faktiskt det fanns nåt mellan oss.
  • Kjell2
    Anonym (Gubbsjuk) skrev 2019-04-29 10:10:37 följande:
    Samma erfarenhet här. Blev uppvaktad av en mer än 20 år yngre kvinna. Berättade om det i en tråd om stor åldersskillnad här på FL. De kommentarer jag fick tror jag aldrig ens Martin Timell var i närheten av att höra/läsa.
    Hur gick det sen? Fick hon napp på sin uppvaktning?
  • Anonym (Gubbsjuk)
    Kjell2 skrev 2019-04-29 10:19:20 följande:

    Hur gick det sen? Fick hon napp på sin uppvaktning?


    Ja jag gav med mig efter ett tag. Vi var ihop i 2 år men längre höll dej inte.
Svar på tråden Kan en 52 årig man vara attraherad/intresserad av yngre kvinna?