• Anonym (Hjälp­)
    Äldre 10 Mar 03:42
    729 visningar
    9 svar
    9
    729

    Gravid och VLCD diet

    Har kört på diet nu VLCD i 2 veckor pga att jag vill ner i vikt och lägga om min kost.

    Min mens är oregelbunden på senaste, har inte haft min mens alls men fick liten brun/röd blödning 1 dag bara, märktes knappt. Det rann inte utan det var som en flytning väldigt lite. Tänkte det var något fel på mensen.

    Var på cellprov igår och nämnde detta. Då ville hon ta gravtest.

    Mmm är gravid i vecka 7+3 tydligen :(

    Jag ska göra abort nästa vecka.

    Hur blir det min VLCD diet nu??? Måste jag sluta och äta mer och vanligt nu??

    Jag vill inte det. Är så på gång nu så vill inte förstöra.

    Frågade barnmorskan men hon hade inget svar

  • Svar på tråden Gravid och VLCD diet
  • Äldre 10 Mar 05:55
    #1

    Gå Inte på diet när du är gravid. Du måste tänka på barnet nu. Vikten får du tänka på senare.

  • Äldre 10 Mar 07:27
    #2

    Du ska ju göra abort, så du kan naturligtvis äta och dricka precis vad du vill.

  • Äldre 10 Mar 07:36
    #3

    Ska du göra abort spelar din mat ingen roll. Enda gången man behöver tänka är om man vill ha kvar det.

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 10 Mar 15:11
    #4
    Mackan1978 skrev 2019-03-10 05:55:10 följande:

    Gå Inte på diet när du är gravid. Du måste tänka på barnet nu. Vikten får du tänka på senare.


    Alltså jag ska ju göra abort..? Så vad finns det att tänka på barnet?
  • neverp­reggo
    Äldre 10 Mar 15:27
    #5

    Men hur länge har du tänkt köra den dieten fullt ut?


    Förstår inte varför du skulle behöva avbryta men å andra sidan känns det som att det vore bättre att genomföra en abort med fulla krafter så skulle nog äta lite ändå.

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 10 Mar 17:16
    #6

    Ska köra på den 1 månad till.

  • neverp­reggo
    Äldre 10 Mar 17:50
    #7

    Brukar inte dessa rekommenderas 2-3 veckor enbart?

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 10 Mar 22:14
    #8

    Nej mår man bra så kan man köra en längre period.

    Har pratat med min dietist. Det går bra

  • Anonym (H)
    Äldre 20 Mar 15:53
    #9

    Beroende på hur mycket det stressar just din kropp så kan det säkert påverka läkningen efter aborten, men det stressar kroppen att äta fel och vara överviktig också.
    Ät precis som du vill och brukar, försök att få i dig ordentligt med järn och vitaminer bara, gärna något litet extra tillskott under tiden som du är på diet.
    Och försök att få till iallafall 20 minuters promenad utomhus varje dag, det gör under.

Svar på tråden Gravid och VLCD diet