• Alexi

    Varför går man på ett genrep men går efter halva tiden?

    Vi var på Friends Arena igår för genrepet på Mello. Det höll på i ca två timmar. Kostar ganska mycket trots att det bara är ett genrep, vi hade betalat flera tusen för biljetterna på parkett.

    Då blir man rätt förvånad när arenan nästan blir halvtom efter att låtarna sjungit. Dvs folk bara vällde iväg och missade flera mellanakter, slutet, "låtsasvinnaruppträdandet" osv. Vad är folk så stressade till en lördagseftermiddag efter mello?

    Jag gissar ju att det är samma sak på delfinalerna, så jag är bara hemskt nyfiken - någon som kan förklara detta?

  • Svar på tråden Varför går man på ett genrep men går efter halva tiden?
  • Duckan

    Vi har ibland inte stannat till slutet. I fredags gick vi 20 min det var slut då låtsasomröstningen kändes oviktig.

  • Tonårsmamman1

    Vissa är kanske uttråkade, andra ville väl komma iväg innan alla ska ut på samma håll, andra hade kanske annat på agendan efteråt.

  • Alexi

    Jag förstår ju om några går tidigt men tusentals?

    Det är ju alltid lite tråkigt med röstningen men det kom ju annat också.

  • Duckan

    Jag förstår din tanke ts (vet inte vad som kom efter att vi gick i fredags?) men de som har små barn kanske fokuserar på framträdandena och sen är lusten att sitta still slut?
    Vi hade gratisbiljetter denna gång och kände oss nöjda med att ha hört alla bidragen. 
    Kändes ok att gå 20 min före då.

  • Alexi
    Duckan skrev 2019-03-11 08:53:17 följande:
    Jag förstår din tanke ts (vet inte vad som kom efter att vi gick i fredags?) men de som har små barn kanske fokuserar på framträdandena och sen är lusten att sitta still slut?
    Vi hade gratisbiljetter denna gång och kände oss nöjda med att ha hört alla bidragen. 
    Kändes ok att gå 20 min före då.
    Förstår att det är skillnad om man fått biljetterna gratis. Vi hade betalat flera tusen för våra...

    Hur får man gratisbiljetter?
  • Duckan

    Min kompis arbetsplats har en loge där och denna kväll hade de biljetter över som vi fick.
    Tidigare år har vi betalat för genrepet på lördagen och även då har vi gått lite innan det slutar för att slippa den totala trängseln när alla ska ut.

Svar på tråden Varför går man på ett genrep men går efter halva tiden?