• JohannaSaGo

    Obefintlig mens för första gången. Något farligt?

    Jag är en mamma på 30 år och födde barn för 2,5 år sedan.

    Min mens har aldrig varit utebliven eller extremt sparsam (förutom grav förstås)

    Min mens brukar även starta direkt liksom när den väl kommer..

    Nu sen 5 månader tillbaks har jah märkt att mensen startar som typ småblödningar.. väldigt minimalt i kanske 2-4 dagar innan mensen startar. Inte oroat mig så mycket egentligen. Mest funderat lite varför den ändrars nu.

    Men denna månad blev jag lite orolig att något är fel. Ska ringa och rådfråga imorgon. Men det är lång kö i min ort. Så tänkte höra om något varit med om liknande?

    Till att börja med var jag väldigt dålig i kräksjuka dygn i februari. Vet inte alls om det har nån koppling. Men då kom min mens 1 vecka för tidigt. Aldrig hänt förut.

    Och denna månad..är min mens försenad 3 dagar..vilket ändå är normalt för mig. Jag kände dock som jag alltid brukar innan mens.. huvudvärk. Jätte ömma bröst osv.

    På 3edagen känner jag mensvärk som vanligt.. (alltid innan rinner mensen till när jag känner värken) så jag tog ipren och gick på toa. Inget.

    I ytterligare 3 dagar (totalt ca5 d-6dagar sen mens) har jag använt trosskydd.

    Där kan man skåda extremt sparsam brun flytning. Ingen i toaletten eller på toapapper.

    Ömheten i brösten har försvunnit. Som om mensen liksom är över.

    -Kan man få en nästan helt obefintlig mens bara sådär när man alltid haft rätt regelbundet innan?

    -obalans sen min intensiva kräksjuka när jag förlorade 5kg? Vilket säkert låter orimligt.

    -prolaktin någonting?

    -cancer?

    Vet att det ända korrekta svar att få.är hos läkare. Men jag ringde tidigare förra året av en annan sak och fick tid först 1 halvår senare. Plus att jag läst att dom inte undersöker förrens man haft 6 uteblivna menstruationer.

    Jag är inte gravid. Ska köpa ett test imorgon ifall att. Men borde vara liten chans.

    Och kan man ens ha mens symptom om man är gravid? Menar alltså huvudvärken.. ömma bröst som just kommer i samma veva som mensen? Och som sen går över?

Svar på tråden Obefintlig mens för första gången. Något farligt?