• Undrandee

    förkrossad efter dagens VUL!!!

    Jag är tom... helt förkrossad!

    fick idag reda på via VUL att min graviditet inte kommer fortsätta.

    Den har satt sig i en liten ficka i mitt ärr efter kejsarsnitt och alltså inte i livmodern... :(

    kommer få en injektion som ska ta bort alltihopa

    som jag uppfattade det.

    jag vart så chockad! jag har länge velat ha fler barn men inte kunnat pgr oliks skäl, så vart jag oplanerat gravid (mannen vill ej ha flera barn, tyvärr). känner mig värdelös på nåt vis... detta kändes verkligen som min sista chans att få fler barn nu när maken sagt nej till flera...

    det tog hårt när läkaren sa att efter denna grav. är avslutad kan jag bli gravid igen när jag vet så inte är fallet! :(

    gråter floder medan mannen är helt känslokall och nästan lättad...

  • Svar på tråden förkrossad efter dagens VUL!!!
  • Anonym (sessis)

    Beklagar. Försök att ta hand om dig. Kan det vara så att din man är chockad över beskedet också? Låt det gå ett tag och låt din man smälta informationen.

  • Undrandee
    Anonym (sessis) skrev 2019-03-11 11:47:23 följande:

    Beklagar. Försök att ta hand om dig. Kan det vara så att din man är chockad över beskedet också? Låt det gå ett tag och låt din man smälta informationen.


    Jag vet inte. Han frågade bara snäsigt om jag velat behålla barnet, ja sa jag. varför då, det ville inte jag, kläcker han ur sig då när jag är som mesr ledsen där i undersökningsrummet. :(
  • Fenugreek

    Exakt detta hände mig I min femte graviditet. Jag visste inte ens att något sånt här kunde hända. Tyvärr hade min graviditet sträckt ut ärrvävnaden så mkt att min livmoder enbart var 1 mm tjock på just det stället och jag hade börjat blöda bakom bebisens moderkaka så min livmoder sprack just när de skulle akut operera mig. Jag blödde i buken och de tog bort min livmoder för att rädda mitt liv. Så fast vi så gärna ville ha ett barn till kommer det aldrig bli så Vilket är en stor sorg för mig. Jag är dock så innerligt tacksam för de 3 barn vi har!

    Hur många barn har ni sedan tidigare? Kan din man kanske ga med pa ett barn till om han kan förstå fullt ut hur mkt du önskar ett barn till?

  • Anonym (sessis)
    Undrandee skrev 2019-03-11 11:54:39 följande:

    Jag vet inte. Han frågade bara snäsigt om jag velat behålla barnet, ja sa jag. varför då, det ville inte jag, kläcker han ur sig då när jag är som mesr ledsen där i undersökningsrummet. :(


    Men så okänsligt av din man. Han kanske inte förstår vilken jobbig process det blir för dig.

    Vår historia lite kort. Blev oplanerat gravid. Precis fått nytt jobb. Jag tänkte till och med att jag gör abort om jag är gravid. Nåväl vi beslutade oss för att behålla. Dock upptäcktes på vul att det var ett ma. Såklart jättejobbigt och det kändes verkligen som om livet ville lära mig en läxa. Det fick gå några månader och sen bestämde vi oss för att försöka igen.

    Jag tror att du måste prata med din man. Få honom att förstå hur mycket du såg fram emot det här barnet. Jag hoppas för din skull att din man samlar sig lite och inte häver ur sig så elaka kommentarer. Det sårar bara dig. Och om ni inte pratar om hur det blev nu, din längtan efter ett barn till, den jobbiga delen och sorgen över det ni ska gå igenom nu så är risken att det ligger och gnager mellan er. Och det mår varken du eller din man bra av.

    Lycka till och styrkekram
  • Undrandee
    Fenugreek skrev 2019-03-11 21:34:25 följande:

    Exakt detta hände mig I min femte graviditet. Jag visste inte ens att något sånt här kunde hända. Tyvärr hade min graviditet sträckt ut ärrvävnaden så mkt att min livmoder enbart var 1 mm tjock på just det stället och jag hade börjat blöda bakom bebisens moderkaka så min livmoder sprack just när de skulle akut operera mig. Jag blödde i buken och de tog bort min livmoder för att rädda mitt liv. Så fast vi så gärna ville ha ett barn till kommer det aldrig bli så Vilket är en stor sorg för mig. Jag är dock så innerligt tacksam för de 3 barn vi har!

    Hur många barn har ni sedan tidigare? Kan din man kanske ga med pa ett barn till om han kan förstå fullt ut hur mkt du önskar ett barn till?


    åh så ledsen för din skull! :(

    läkaren igår sa att detta är högst ovanligt och jag kände mig totalt misslyckad! hade inte embryot fastnat i fickan på ärret, hade det hamnat på rätt plats i livmodern... känner skuld på nå vis. känns som sista chansen att kunna skaffa fler barn då mannen sagt ifrån nu plötsligt om att försöka igen... är förkrossad!

    ska få nån injektion med cytostatica för att få ut mitt efterlängtade, älakade barn!! :,(

    min man ger inte mycket stöd och jag har inga vänner att vända mig till då min man varit mitt allt i 11 år :(
  • Whitehorse1979
    Anonym (?) skrev 2019-03-12 14:19:43 följande:

    Hur kunde de se könet på VUL!?


    DET är din första fråga?
    Eller tanke?


     


    Det står FICKA.

    Hur mår du idag?

  • Undrandee
    Whitehorse1979 skrev 2019-03-12 14:23:04 följande:

    DET är din första fråga?

    Eller tanke?

     

    Det står FICKA.

    Hur mår du idag?


    känner mig fortfarande förkrossad. vaknade imorse och trodde jag drömt allt :(

    är så ledsen så jag vet inte var jag ska ta vägen... ingen att prata med om detta och känner att detta var sista chansen till ett barn. mannen vägrar skaffa flera nu...
  • telly
    Anonym (?) skrev 2019-03-12 14:19:43 följande:

    Hur kunde de se könet på VUL!?


    Jag läste också flicka men det var fel.
    Glad norrländska med triss i tjejer!
  • Whitehorse1979
    Undrandee skrev 2019-03-12 14:30:44 följande:
    känner mig fortfarande förkrossad. vaknade imorse och trodde jag drömt allt :(

    är så ledsen så jag vet inte var jag ska ta vägen... ingen att prata med om detta och känner att detta var sista chansen till ett barn. mannen vägrar skaffa flera nu...
    Kurator är kanske ingen dum ide?

    Jag anser att man måste vara överens om att skaffa fler barn, sen förstår jag att det är tufft för dig som vill ha fler.

    Hur många har ni?
Svar på tråden förkrossad efter dagens VUL!!!