Inlägg från: Anonym (sessis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sessis)

förkrossad efter dagens VUL!!!

Beklagar. Försök att ta hand om dig. Kan det vara så att din man är chockad över beskedet också? Låt det gå ett tag och låt din man smälta informationen.

• Anonym (sessis)
    Undrandee skrev 2019-03-11 11:54:39 följande:

Jag vet inte. Han frågade bara snäsigt om jag velat behålla barnet, ja sa jag. varför då, det ville inte jag, kläcker han ur sig då när jag är som mesr ledsen där i undersökningsrummet. :(

Men så okänsligt av din man. Han kanske inte förstår vilken jobbig process det blir för dig.

Vår historia lite kort. Blev oplanerat gravid. Precis fått nytt jobb. Jag tänkte till och med att jag gör abort om jag är gravid. Nåväl vi beslutade oss för att behålla. Dock upptäcktes på vul att det var ett ma. Såklart jättejobbigt och det kändes verkligen som om livet ville lära mig en läxa. Det fick gå några månader och sen bestämde vi oss för att försöka igen.

Jag tror att du måste prata med din man. Få honom att förstå hur mycket du såg fram emot det här barnet. Jag hoppas för din skull att din man samlar sig lite och inte häver ur sig så elaka kommentarer. Det sårar bara dig. Och om ni inte pratar om hur det blev nu, din längtan efter ett barn till, den jobbiga delen och sorgen över det ni ska gå igenom nu så är risken att det ligger och gnager mellan er. Och det mår varken du eller din man bra av.

Lycka till och styrkekram
Svar på tråden förkrossad efter dagens VUL!!!