Namnet Johan
Vill ha ett traditionellt namn från släkten och gillar Johan som min farfars far hette. Det är ju dock rätt vanligt bland 70 och 80-talister?
Är det tidlöst eller blir det konstigt på en bebis född 2019?
Vill ha ett traditionellt namn från släkten och gillar Johan som min farfars far hette. Det är ju dock rätt vanligt bland 70 och 80-talister?
Är det tidlöst eller blir det konstigt på en bebis född 2019?
Det är egentligen ett fint namn men för mig blir det konstigt på ett barn fött nu.
Det känns dels väldigt uttjatat sedan tidigare när det ofta fanns minst en Johan i varje klass och dels känns det verkligen som ett namn för medelålders personer.
Erik, Karl eller Gustav är mer neutralt om ni är ute efter ett riktigt klassiskt namn. Någon i släkten har säkert hetat så
Det är egentligen ett fint namn men för mig blir det konstigt på ett barn fött nu.
Det känns dels väldigt uttjatat sedan tidigare när det ofta fanns minst en Johan i varje klass och dels känns det verkligen som ett namn för medelålders personer.
Erik, Karl eller Gustav är mer neutralt om ni är ute efter ett riktigt klassiskt namn. Någon i släkten har säkert hetat så ![]()
Johan är ett fint klassiskt namn som även fungerar internationellt.
Har själv gett det till min son i andranamn (född 05)
Han har klasskamrater som har namnet som tilltalsnamn.
Men det ligger inte i topplistorna just nu. Det ska vara John eller Jonatan isåfall.
Tycker det är ett fint namn. Har funnits med länge, och passar alltid. Bara en fördel att alla andra inte heter det.
Jättevackert namn som passar bra på både nyfödda och vuxna! Jag hade gärna gett min son namnet Johan men vi heter Johansson i efternamn så så det hade blivit lite tårta på tårta. Tycker absolut du ska välja det namnet.
Jag tycker att det är ett fint namn, klassiskt och rejält namn.
Tycker att det är ett fint namn. Klassikt och bra. Kör på det om ni gillar det.
Älskar namnet Johan! Alltid velat ha det på min egen son.. Men tyvärr heter min sambos bästa vän det, så han är ju inte så sugen på det, haha.
Fint och klassiskt!
Nej, det blir inte alls konstigt på en bebis som är född 2019.