• Anonym (.)

    Hur slutar man drömma och tänka på sitt ex?

    Mitt ex gjorde slut med mig för ungefär 3 månader sen, vi hade då varit tillsammans i ungefär ett år. Vi är båda väldigt unga. Jag KAN INTE släppa honom, det går verkligen inte. Jag har försökt med allt, att gråta ut, träffa killar, va med kompisar, träna, hitta på roliga saker. Men ingenting funkar. Jag drömmer om honom nästan varje dag och han är konstant i mina tankar. Och jag har läst att om man drömmer om sitt ex är man inte riktigt ?klar? med personen och kan behöva ta tag i problemet, men hur fan ska jag göra de när han inprincip hatar mig?? Han vill inte ha någon som helst kontakt och han blir arg när jag försöker ta kontakt med honom, han har blockat mig överallt. Det går ju inte att ta tag i problemet när problemet vägrar sammarbete. Han verkar inte bry sig ett skit om mig.... Jag vill bara sluta tänka på honom NU, jag orkar verkligen inte vara ledsen mer.

  • Svar på tråden Hur slutar man drömma och tänka på sitt ex?
  • Anonym (...)

    Att du tar tag i problemen kräver ingen inblandning från honom.

  • Anonym (Lycka till)

    Tycker det är bra att han har blockat dig. Hur du än känner för det så kan det hjälpa dig att komma över honom genom att inte kunna stalka och ständigt besöka hans olika profiler.

  • Fjäril kär

    Inte behöver du kontakt med honom för att komma vidare. Tvärtom kan DET göra att du fastnar i tanken.

    Att komma vidare handlar om att acceptera att det är slut, sörja den tid som behövs och bara låta tiden gå. Tänka på varför det tog slut , bearbeta såna saker etc.

    Du kan aldrig tvinga fram ett resultat.

    Rent konkret så kan det hjälpa att plocka undan allt som påminner om honom. Plocka bort bilder, presenter, minnen osv. Lyssna inte på "er" musik, se inte samma serier och filmer på tv som ni/han tittar på osv. Sluta googla honom , sluta leta efter honom på sociala medier. Byt vanor och rutiner.

  • Anonym (A)
    Fjäril kär skrev 2019-03-13 07:35:31 följande:
    Inte behöver du kontakt med honom för att komma vidare. Tvärtom kan DET göra att du fastnar i tanken.

    Att komma vidare handlar om att acceptera att det är slut, sörja den tid som behövs och bara låta tiden gå. Tänka på varför det tog slut , bearbeta såna saker etc.

    Du kan aldrig tvinga fram ett resultat.

    Rent konkret så kan det hjälpa att plocka undan allt som påminner om honom. Plocka bort bilder, presenter, minnen osv. Lyssna inte på "er" musik, se inte samma serier och filmer på tv som ni/han tittar på osv. Sluta googla honom , sluta leta efter honom på sociala medier. Byt vanor och rutiner.
    Håller med, gå vidare utan hans inblandning. I övrigt , bra råd.
  • Anonym (Svårt)

    Jag tycker inte att tre månader är så lång tid ts. För mig har det alltid varit svårt att gå vidare.
    Fortsätt att sysselsätta dig med allt du nämner men att ta kontakt med exet är inte rätt väg att gå.

  • Anonym (ttat)

    Förstår att det är svinsvårt, och du måste få sörja. Men tillslut måste du sätta punkt, för din egen skull.

    Han gjorde slut med dig. Han vill inte vara med dig mer. Hur ont det än gör måste du acceptera det. 

    Fokusera på dig själv, ge dig själv kärlek. Du förtjänar mer än att gå runt och älta detta och vara ledsen. Varför ge så mycket energi och tankekraft åt någon som inte ger det tillbaka? 

    Som sagt, självkärlek. Gör saker som du vet får dig att må bra, kanske ta ett bad, baka, umgås med familjen. Köp en bukett blommor till dig själv. Vad som helst som du vet gör dig lycklig. Se det som att nu får du tid för dig själv ett tag, tid till att fokusera på att rå om dig själv och bli ditt "bästa" jag. Sen huxflux så blir du förälskad i någon annan. Någon som känner samma tillbaka och kan möta dig i kärleken! 

    Det kommer bli bra. Det tar tid, men det blir alltid bra. Kanske var det meningen att detta skulle ta slut så att du ska få möjlighet att träffa din "själsfrände"/stora kärlek? :) 

Svar på tråden Hur slutar man drömma och tänka på sitt ex?