• Sara K

Muskelryckningar och nervryckningar!

Sista 1½-2 veckorna har det känts som muskelryckningar eller något i magen, nere i livmodern. Det sitter ungefär på samma ställe hela tiden. Känns när jag ligger ner, eller ibland när jag sitter. Ibland bara en åt gången men ibland flera stycken efter varandra.
    Känns ungefär som när man får en nervryckning/muskelryckning i armen eller benet kanske.. Hmm, lite svårt att förklara!!;)
    Jag har aldrig förut haft den känslan just i magen tror jag.
    Är det så att man kan få det i livmodern?
    Eller är det på något sätt fostret som känns så?? Går in i v 17 på tisdag.

(Vågar inte riktigt tror att det skulle vara sparkar än, känns dessutom lite väl "regelbundet" eller hur jag ska säga just dom ggr som det är flera efter varandra)

• Svar på tråden Muskelryckningar och nervryckningar!
  • Titti och mini

Tror också på sparkar Många brukar beskriva just som nervryckningar o att de kommer regelbundet är inte så konstig, dom brukar sparka till ngr gånger. Grattis vad kul!

• Sara K

Tror ni!!!??
    OJ, tänk om det är det???
    Åhh, det vore ju jätteroligt om det var det!!
    Men det är nästan på samma ställe hela tiden? Kanske bara några cm skillnad?

• Titti och mini

Så är det för mig fortfarande. Mini sparkar nästan bara nere till vänster

• Sara K

Jasså??
    Men då kanske det är så då!!? Tänk om..:) Kanske den ligger där mest..
    På mig är det mest rakt ned ca 10 cm under naveln, eller lite snett till höger på samma ställe. Har haft tidiga sammandragningar och nu sista gångerna så verkar det som det mest drar ihop sig på höger sida (trodde först livmodern hade krympt) istället för "hela" livmodern, Kanske det hänger ihop på något sätt??
    När jag var på gynundersökning v 7-8 så sa läkaren att min livmoder låg lite snett till höger.

• Mimer

Jag tror oxå det är bebisen du känner...! För så där kändes det för mig oxå i början, innan det blev tydligare liksom. Ungefär som små vibrationer under huden/i magen...och i början i v17-18 var dem mest på samma ställe, långt ner till höger på mig med, och nu kan jag känna på båda sidorna men mest på höger fortfarande.

lycka till i fortsättningen! /Mimer v 20

• semlan78

Jag hoppas att mina "ryckningar" också är sparkar. Dom kommer på kvällen och ibland på dagen när jag suttit still länge - hoppas!! Är i v. 19 förresten! och längtar så tills man ser och känner sparkarna utifrån.

• Sara K

Mina kommer oxå när jag ligger i sängen och när jag suttit stilla en lite längre stund!!
    Har aldrig känt det i rörelse!!

• Titti och mini

Men då är det säkert sparkar!!! För de sover när man rör sig o vaknar när man är stilla, så är det för mig fortfarande!

• Skakis

Det är säkert bebisen som sparkar! Det kännssom muskelryckningar i början. Grattis!!

Svar på tråden Muskelryckningar och nervryckningar!