• Äldre 15 Mar 12:18
    429 visningar
    5 svar
    5
    429

    Blekt hår

    Hej!

    Blekte håret men blev inte nöjd.blev för ljus o lite gul.

    Nu vill jag färga håret med en mellanblond färg. Går det?

    Tips!

  • Svar på tråden Blekt hår
  • Äldre 15 Mar 12:31
    #1

    Färgningen brukar inte ta så bra på blekt hår eftersom hårstrået efter blekningen är skadat och gärna släpper ifrån sig färgen.

    Vet inte hur bra det är för håret heller med ännu mer kemikalier? Om jag var du så hade jag i alla fall låtit håret vila ett tag mellan blekningen och färgningen!

  • Äldre 15 Mar 17:15
    #2

    Ta silverschampoo för det gula. Eller gå till frisör så kan de fixa. Dock ljusar det lätt upp sig efter ett tag igen eftersom det är blekt men blir fint ett tag.

  • Äldre 15 Mar 17:31
    #3
    CitronTulo skrev 2019-03-15 12:31:29 följande:

    Färgningen brukar inte ta så bra på blekt hår eftersom hårstrået efter blekningen är skadat och gärna släpper ifrån sig färgen.

    Vet inte hur bra det är för håret heller med ännu mer kemikalier? Om jag var du så hade jag i alla fall låtit håret vila ett tag mellan blekningen och färgningen!


    Lite tvärt om är det; ju mer skadat/poröst håret är, desto bättre tar det till sig färgen. Det är därför "permanent" hårfärg innehåller illaluktande kemikalier, och "semipermanent" hårfärg som MP, Stargazer m. fl. tvättas ur så fort.

    TS, hur mycket är du beredd att äventyra ditt hår just nu? Ju mer du gör med det desto sämre kommer håret må. Det bästa du kan göra efter en misslyckad hemma-blekning/färgning är att gå till frisör för att rädda det hela.

    De röda tonerna kommer förmodligen lysa igenom ljusa färger som mellanblont. Du behöver antagligen bleka bort det röda först, eller välja en färg som är mörk nog att dölja det röda, eller en färg som får det röda att bli snyggt.
  • Äldre 15 Mar 18:26
    #4

    Här är fixet: Schwarzkopf igora intensivtoning i färgen 8.0, den blir mörkt mörkt blond direkt efter. Det mörkaste tvättas ur på några tvättar till en fin moccabrun ton. Då la jag en runda med goldwell colorance skumtoning i färgen hasselnöt och detta var en gång toning, en gång skumtoning för 2 månader sedan. Mitt hår håller nu en naturlig och fin färg som jag skulle säga är typ mellanblond / ljusbrun med stänk av blond.

  • Äldre 15 Mar 19:46
    #5

    Mood ljus askblond blir bra varje gång. Jag brukar inte gilla Mood annars men det här fungerar faktiskt. Lycka till!

Svar på tråden Blekt hår