• Anonym (Narc)

Ex narcissist förstör mitt liv

Ja fy vilket helvete det!

Man tror att man äntligen har slagit sig fri när man lyckats skilja sig men helvetet fortsätter. För att inte tala om alla dåliga vanor och beteendestörningar man fått och urkassa självkänsla, somatiska sjukdomar (fick fibromyalgi) och hjärtklappning, ångest och depressioner.

Nu är det snart 6mån sen jag träffade min dotter senast. Exet har vänt henne mot mig och jag når inte fram till henne mer. Hon svarar på tilltal men frågar aldrig något om mig. Det är typ -hur är det med dig? -bra. Jaha, hur är det i skolan? -bra. Osv. Jag längtar tills hon blir 18år och myndig och kan ta beslut som inte han kan påverka, nej det var fel ord för påverka kommer han alltid att göra men bestämma.

Han hörde senast av sig för att han ville ha tillbaka en brödrost som jag hade fått i present. En ny kostar mindre än bensinen hit, ändå ville han bråka om det. Jag svarade bara att han var välkommen att hämta. Sen hörde jag inget mer om den när han insåg att jag inte skulle tjafsa om det.

Det finns nog ingen som mår bra med en narcissist. Förutom när de ska snärja en och sätta en på en piedestal. Försökte du att få vårdnaden? Eller var det på gång?

• Anonym (Narc)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-04-12 21:34:35 följande:

Exakt! Sä funkar de. Man tappar hakan av att höra hur de kan omtolka en situation.

Ja precis.

Jag tror att man måste ha levt med en narcissist eller stått den nära för att egentligen förstå hur det är. Det var många av mina vänner som sa att jag bara skulle packa ihop och dra. Det är väl inget svårt. Bo hos mig osv.

När jag försökte förklara så såg jag att de bara trodde jag förhalade allt. Man är rädd. Rädsla förlamar en.
Svar på tråden Ex narcissist förstör mitt liv