Meriall skrev 2019-03-17 08:17:55 följande:
Hur länge har du haft så? Jag fick samma sak av stress. Men efter en vecka eller två gick det öppna mer (inte helt dock). Man kan göra övningar för att få upp den mer. Gapa maximalt ofta.
Dock hjälpte det inte mot klicket. Fick tips om att sätta fingrar på käkmusklerna vid öronen och gapa så att bägge sidor öppnas samtidigt. Gör man det snett så klickar det lättare.
Jag började få problem för lite mer än ett år sedan. Men problematiken har blivit större eftersom.
BernieLollo skrev 2019-03-17 09:52:28 följande:
Just med operationer som i ditt fall där du inte har ont eller låsningar så är risken större än nyttan. Oftast opererar man bort disken i käkleden vilket gör att ben möter ben utan något emellan vilket kan leda till mycket större problem och smärtor än vad du har nu.
Men det är ändå ditt val, vill du ta den risken så hör av dig igen till din remissinstans.
Ifrån början märkte jag av det efter jag sovit. Ha fått en bitskena, men eftersom har det blivit värre och värre. Nu klickar och låser käken sig konstant under hela dagen. All mat jag tuggar med varje tugga klickar käken. Min tandläkare trodde att det kunde ha att göra med att jag lagade en tand -12 som blev hyperkänslig efteråt. Så sedan -12 har jag inte kunnat använda vä sida käke att tugga med (samma som klicket sitter i).
Dom har hela tiden rekommenderat mig att avvakta och att det kan bli bättre med tiden. Nu sist tyckte han nog ändå att vi kan prov rotfyllning.