Inlägg från: Anonym (Rationell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rationell)

Få mail från Zoosk utan att gjort nåt?

Du bör väl kunna se om mailen ser ut att vara skrivna av riktiga kvinnor som känner honom eller om det är generiskt spam? 

• Anonym (Rationell)

Baserat på dina screenshots och det faktum att när du följer länkarna kommer du till ett avslutat konto, tycker jag låter som att det är nåt gammalt medlemskap som inte används längre. 

Såna där "X vill träffa dig" får jag också då och då, och jag har inte varit på nån dejtingsajt/app på flera år. Det är bara så de försöker locka tillbaka dig. Kvinnan i mailet har nog bara fyllt i sin profil på ett sätt som matchar det som din man en gång fyllt i att han sökte. Hon har alltså inte aktivt kontaktat din man, utan används som lockbete. 

• Anonym (Rationell)

De har ju fått hans email nånstans ifrån, så antagligen har han registrerat sig vid nåt tillfälle.

• Anonym (Rationell)
    Anonym (Frågande) skrev 2019-04-09 05:08:49 följande:
    Det är vad jag också tror, men läst på olika forum att en del menar att dom plötsligt bara började få mail utan att ha gjort något. Och på något sätt verkar Zoosk vara knuten till fb? Mailadressen användes vid starten/regesrtreringen av fb, ca 6år tidigare.
    Svårt att veta 100%. Emailadresser köps och säljs mellan företag. Kanske har Zoosk köpt en lista på 100 000 adresser från nån reklambyrå eller liknande. 

Om han har en facebookapp knuten till sitt konto måste han dock ha godkänt den. 
  • Anonym (Rationell)

Aha, då har han (eller nån med åtkomst till hans facebook) definitivt lagt till appen, sedan tagit bort den. Finns inget annat sätt.

• Anonym (Rationell)
    Anonym (Frågande) skrev 2019-04-09 08:21:28 följande:
    Förstår att det måste vara så. Appen blev är borttagen ca. 4månader efter sista mailet, som iaf fanns kvar på hotmailen...

Vad tusan gör jag nu? Detta är ju ca. 2år sedan? Men det är andra saker (ej otrohet) som kommit fram från denna tid och före...
    Det låter som att du behöver konfrontera honom. Alternativt gillra nån slags fälla.

Kanske skapa ett nytt mailkonto och maila honom och säg minns du mig, Sandra från Zoosk och se vad han säger? 
Svar på tråden Få mail från Zoosk utan att gjort nåt?