Få mail från Zoosk utan att gjort nåt?
Du bör väl kunna se om mailen ser ut att vara skrivna av riktiga kvinnor som känner honom eller om det är generiskt spam?
Du bör väl kunna se om mailen ser ut att vara skrivna av riktiga kvinnor som känner honom eller om det är generiskt spam?
Baserat på dina screenshots och det faktum att när du följer länkarna kommer du till ett avslutat konto, tycker jag låter som att det är nåt gammalt medlemskap som inte används längre.
Såna där "X vill träffa dig" får jag också då och då, och jag har inte varit på nån dejtingsajt/app på flera år. Det är bara så de försöker locka tillbaka dig. Kvinnan i mailet har nog bara fyllt i sin profil på ett sätt som matchar det som din man en gång fyllt i att han sökte. Hon har alltså inte aktivt kontaktat din man, utan används som lockbete.
De har ju fått hans email nånstans ifrån, så antagligen har han registrerat sig vid nåt tillfälle.
Om du går till https://www.facebook.com/settings?tab=applications§ion=active i hans konto finns tre flikar. Aktiva, Utgångna och Borttagna. Under vilken finns Zoosk?
Aha, då har han (eller nån med åtkomst till hans facebook) definitivt lagt till appen, sedan tagit bort den. Finns inget annat sätt.