• Anonym (Frågande)

Få mail från Zoosk utan att gjort nåt?

Var in på min man's mail för ngr månader sedan, såg då att han fått massa mail från kvinnor genom Zoosk. Efter lite rotande såg jag att han hade en app genom facebook, som var avslutat. Så frågan är, kan man bli medlem i dejtingsajten Zoosk utan att veta om det? Och isf hur kan det på fb stå att den är avslutad ett visst datum?

• Svar på tråden Få mail från Zoosk utan att gjort nåt?
  • Anonym (H)
    Anonym (Frågande) skrev 2019-04-05 05:47:12 följande:

Vad menar du med "facebook mail", messenger eller den du skapat kontot med? Dessa kom till mailen som kontot var skapat med ca. 6år tidigare. Inte på facebook eller som det nu är, genom messenger.

Messenger och det var flera år sen det hände. Säkert 6 år sen här med.
  • Anonym (Rationell)

Baserat på dina screenshots och det faktum att när du följer länkarna kommer du till ett avslutat konto, tycker jag låter som att det är nåt gammalt medlemskap som inte används längre. 

Såna där "X vill träffa dig" får jag också då och då, och jag har inte varit på nån dejtingsajt/app på flera år. Det är bara så de försöker locka tillbaka dig. Kvinnan i mailet har nog bara fyllt i sin profil på ett sätt som matchar det som din man en gång fyllt i att han sökte. Hon har alltså inte aktivt kontaktat din man, utan används som lockbete. 

• Anonym (Frågande)
    Anonym (Rationell) skrev 2019-04-08 02:12:13 följande:

Baserat på dina screenshots och det faktum att när du följer länkarna kommer du till ett avslutat konto, tycker jag låter som att det är nåt gammalt medlemskap som inte används längre. 

Såna där "X vill träffa dig" får jag också då och då, och jag har inte varit på nån dejtingsajt/app på flera år. Det är bara så de försöker locka tillbaka dig. Kvinnan i mailet har nog bara fyllt i sin profil på ett sätt som matchar det som din man en gång fyllt i att han sökte. Hon har alltså inte aktivt kontaktat din man, utan används som lockbete. 

Nej, jag kunde inte följa länkarna. Förstod varför när jag hittade appen på min mans fb, där det stod att den var avslutad.

Har frågat om han varit med i någon dejtingsida, varpå han nekar.

Vi har varit tillsammans i 20år, så detta är inget sådant som har hänt innan förhållandet och så att säga blivit kvar, och därför svårt att tro att det skulle vara för att "locka tillbaks", som du säger.
  • Anonym (Rationell)

De har ju fått hans email nånstans ifrån, så antagligen har han registrerat sig vid nåt tillfälle.

• Anonym (Frågande)
    Anonym (Rationell) skrev 2019-04-09 05:02:30 följande:

De har ju fått hans email nånstans ifrån, så antagligen har han registrerat sig vid nåt tillfälle.

Det är vad jag också tror, men läst på olika forum att en del menar att dom plötsligt bara började få mail utan att ha gjort något. Och på något sätt verkar Zoosk vara knuten till fb? Mailadressen användes vid starten/regesrtreringen av fb, ca 6år tidigare.
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Frågande) skrev 2019-04-09 05:08:49 följande:
    Det är vad jag också tror, men läst på olika forum att en del menar att dom plötsligt bara började få mail utan att ha gjort något. Och på något sätt verkar Zoosk vara knuten till fb? Mailadressen användes vid starten/regesrtreringen av fb, ca 6år tidigare.
    Svårt att veta 100%. Emailadresser köps och säljs mellan företag. Kanske har Zoosk köpt en lista på 100 000 adresser från nån reklambyrå eller liknande. 

Om han har en facebookapp knuten till sitt konto måste han dock ha godkänt den. 
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Rationell) skrev 2019-04-09 05:18:58 följande:

Svårt att veta 100%. Emailadresser köps och säljs mellan företag. Kanske har Zoosk köpt en lista på 100 000 adresser från nån reklambyrå eller liknande. 

Om han har en facebookapp knuten till sitt konto måste han dock ha godkänt den. 

Ja, efter lite letande så hittade jag ett ställe för appar på fb, där fanns den med datumet för avslutande. Så har ingen aning om när den startades. På mailen där alla dessa fanns, så hittade jag ingen bekräftelse från zoosk, varken för början eller avslut. Om han tagit bort dom så undrar man ju varför inte alla mail är borttagna?! Han har använt kontot till andra sidor, konton(inga suspekta) efter detta...

Frågan är hur jag ska få reda på hur det ligger till, helst utan att tala om att jag varit inne på hans fb och mail?!
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Rationell) skrev 2019-04-09 07:40:55 följande:

Om du går till www.facebook.com/settings&section=active i hans konto finns tre flikar. Aktiva, Utgångna och Borttagna. Under vilken finns Zoosk? 

Borttagna.

• Anonym (Rationell)

Aha, då har han (eller nån med åtkomst till hans facebook) definitivt lagt till appen, sedan tagit bort den. Finns inget annat sätt.

• Anonym (Frågande)
    Anonym (Rationell) skrev 2019-04-09 08:09:47 följande:

Aha, då har han (eller nån med åtkomst till hans facebook) definitivt lagt till appen, sedan tagit bort den. Finns inget annat sätt.

Förstår att det måste vara så. Appen blev är borttagen ca. 4månader efter sista mailet, som iaf fanns kvar på hotmailen...

Vad tusan gör jag nu? Detta är ju ca. 2år sedan? Men det är andra saker (ej otrohet) som kommit fram från denna tid och före...
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Frågande) skrev 2019-04-09 08:21:28 följande:
    Förstår att det måste vara så. Appen blev är borttagen ca. 4månader efter sista mailet, som iaf fanns kvar på hotmailen...

Vad tusan gör jag nu? Detta är ju ca. 2år sedan? Men det är andra saker (ej otrohet) som kommit fram från denna tid och före...
    Det låter som att du behöver konfrontera honom. Alternativt gillra nån slags fälla.

Kanske skapa ett nytt mailkonto och maila honom och säg minns du mig, Sandra från Zoosk och se vad han säger? 
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Rationell) skrev 2019-04-09 08:32:43 följande:

Det låter som att du behöver konfrontera honom. Alternativt gillra nån slags fälla.

Kanske skapa ett nytt mailkonto och maila honom och säg minns du mig, Sandra från Zoosk och se vad han säger? 

Ja, kanske det. Men om han inte känner igen namnet, eller faktiskt inte varit i kontakt med någon därifrån, eller väljer att bara nonchalera, ja då blir jag ju inte klokare. Visserligen fanns ju hans namn med, tror jag iaf, skulle vara om "någon" ringer.. Nej jag vet inte. Kanske borde glömma detta, men känner mig själv, kommer älta och undra vad mer som dolts.
Svar på tråden Få mail från Zoosk utan att gjort nåt?