Mamma läste min "dagbok"
Jag är 17 år och bor hemma hos mina föräldrar.
Jag har varit väldigt stressad senaste månaden och mått ganska dåligt och jag är en person som inte tycker om att prata om hur jag mår och problem osv och jag har lärt mig själv hur jag kan få mig att må bra utan hjälp från någon annan. Mina föräldrar vet det här och de vet också att jag skulle säga till dem ifall det skulle vara något allvarligt som hänt eller om jag skulle må riktigt dåligt.
Så jag hade iallafall varit stressad och hade för många tankar i huvudet på en och samma gång så jag skrev ned allt jag kände. Satt i ca 3-4 h och skrev tills jag fick ont i handen. Det tyckte jag var skitskönt och jag mådde mycket bättre efter.
Efter några dagar så nämnde mamma en sak som jag hade skrivit i min dagbok. Det är en sak som jag aldrig sagt till henne eller någon kompis eller min pappa eller någon så fattade att hon läst min "dagbok" då.
Vet inte hur jag ska reagera på det här. Blev väldigt ledsen och lite arg. Jag har inte tagit upp det här med henne för hon brukar bara göra så att det blir synd om henne varje gång hon gjort något(hon säger typ "jag är världens värsta mamma jag mår så dåligt nu" osv så jag får skuldkänslor). Gjort är gjort också hon kan inte oläsa det jag skrev.
Alltså jag vet inte är det okej att läsa sitt barns dagbok? Förstår att hon vill veta vad som händer i mitt liv men jag blir så ledsen över det hela.
Förlåt för ett ganska rörigt inlägg jag är ganska ledsen som sagt och har lite svårt att tänka