• Tihi

    Vad äter ni med kokt potatis?

    Jag har kört fast i samma rutin med maten och behöver nya förslag. Vad brukar ni äta med kokt potatis?

  • Svar på tråden Vad äter ni med kokt potatis?
  • Grande Rock

    Fisk i nästan alla dess former
    Köttfärslimpa
    Köttbullar
    Kålpudding
    Pannbiff
    Stekt fläsk
    Fläskkotletter
    Schnitzel
    etc


    Att tro är att inte veta
  • Fjäril kär

    Alla sorters grytor (kalops, bifggryta, dillkött, kycklinggryta etc)

    Korvstroganoff, pannbiff med lök, fläskkotletter , slottsstek/söndagsstek

    Allt med fisk

  • Mascaraklumpar

    Precis som den är äter vi kokt potatis till julmaten, midsommarsillen samt ibland i sallader på sommaren. Annars ugnssteker vi den, pressar den eller gör kroketter, gnocchi, spansk tortilla mm.

  • zapi

    Lax i ugn

    Torsk i ugn

    Tips! Köp en potatispress (alltså inte samma som man gör mos av) Vet inte varför, är ju fortfarande samma potatis men är väldigt gott till just fisk och så har man smält smör till.

    Fläskfilé i ugn (gör som.men falukorv i ugn, skiva och peta ner mozzarellaskivor, basilika och salami. Häll på grädde blandat med lite tomatpuré. Jättegott även här med pressad potatis.

    Blanda kall kokt potatis med rädisor, sugersnaps med mer och din favoritdressing/olja/vinäger/senap/kryddor. Ät med kallskuret eller rökt makrill.

    Stekt falukorv med pepparrotssås.

    Allt man har sås till. Kött potatis och bea. Mums.

  • zapi

    Höll på att glömma det godaste av allt. Oxrulader. Mums. Med en sås med skön sälta att få mosa runt med en riktigt mjölig potatis. Oj vad hungrig jag blev nu.

  • nnnnnnnn

    Hel ugnsstekt färsk kyckling, kryddad med citron, persilja, vitlök och lite smör + salt. In i stekpåse på ganska låg värme i ett par timmar.


    Sen tar man och silar skyn, kokar upp med en kycklingbuljongtärning, lite grädde och redning.

    Mums!

    Eller fiskgratäng, köttbullar/pannbiffar, olika sorters fisk allt från matjessill till varmrökt lax + kall sås till.

  • lövet2

    Köttfärsrätter som köttbullar, köttfärslimpa etc.
    Grisstek som fläskkotletter, fläskytterfilé, rimmat fläsk etc.
    Nötstek av alla slag.
    Renstek och älgstek.

  • Spaghetti

    Köttbullar, korv, biffar, stuvad spenat, falukorv och pepparrotssås... Ibland äter jag kokt potatis med bara lite smör, salt och citron på!


    Har någon sett mina köttbullar? (^_^)
Svar på tråden Vad äter ni med kokt potatis?