Flytta till Island
Hej alla på familjeliv
Jag är 24 år och uppvuxen i Sverige, jag har många stormiga år bakom mig, jag har aldrig hittat rätt. Jag har rest över hela världen och träffat otroligt fina människor men aldrig känt mig hemma, när jag har återvänt till Sverige har det varit med ett tungt hjärta som övergått i en ihållande och idag bestående depression. Varje morgon när jag vaknar läser jag nyheter om elände och händelser som lämnar mig sorgsen resten av dagen.
De gånger på hela 12 år som jag har erfarat ett för mig fullkomligt ovärderligt lugn har varit under mina korta vistelser till Island.
Jag har inte ett slutbetyg från Gymnasiet, jag har genom åren läst mot en slutexamen på olika distanskurser nu senaste under ett år i Colombia och det har fungerat bra.
Mina enda relevanta arbetserfarenheter sträcker sig till ett år som personlig assistent.
Jag har en bostadsrätt, en liten etta på Södermalm i Stockholm.
Jag har inte körkort.
Jag undrar hur mina möjligheter ser ut, med det lilla jag har, att flytta till Island, jobba, fortsätta mina studier i någon utsträckning, faktiskt ser ut. Jag kan jobba med vad som än skulle erbjudas mig, fiskeindustri, lagerarbete, fabrik, vad som helst.
Jag är beredd och villig att spela med alla kort och tillgångar som jag har om det så finns en liten möjlighet att göra det här till verklighet.
Är det någon som har en aning om det finns en möjlighet till det här för mig?
Samtliga svar och råd är otroligt uppskattade!
/Sorgsen