• Anonym (Lo)

Förslag på billiga snacks som man kan lägga fram på ett bord?

Min kompis dotter (19 år) ska ha en utställning på sin skola där de får presentera ett arbete/produkt de jobbat på. Hon och en klasskamrat kommer få dela på ett bord. Familj och vänner ska komma och gå runt och titta på produkterna.

Jag och hennes mamma ska se till att där är något på bordet som både tonåringar och vuxna vill äta av. Inget av det som de visar upp eller bjuder på får de ta betalt för.

Jag funderar på energidrycker, men det blir dyrt och kommer ta slut direkt. Chips? Kan det vara något? Eller är det en bakteriehärd som folk skulle undvika? Alla händer som gräver i samma skål.

• Svar på tråden Förslag på billiga snacks som man kan lägga fram på ett bord?
  • Anonym (.)

Energidrycker känns konstigt. Jag  skulle satsat på salta pinnar eller liknande.

• Anonym (När är det?)

Godis med papper. Om det är efter påsk brukar dom ha billigt lösgodis till påsk som man kan handla på sig.
    Kakor kanske, ibland billigare att köpa färdiga än att baka själv.
    Något som man kan förknippa med det som dom skall visa upp.
    Salta pinnar.

• Anonym (Lo)
    Anonym (.) skrev 2019-03-21 15:07:40 följande:

Energidrycker känns konstigt. Jag  skulle satsat på salta pinnar eller liknande.

Alla tonåringar är galna i energidrycker ;)
  • Anonym (95an)

Något godis inslaget i papper skulle jag rekommendera pga bakteriehärd som uppkommer när människor gräver i skålar efter ex chips. Typ karameller eller inslaget choklad skulle jag rekommendera

• Anonym (.)
    Anonym (Lo) skrev 2019-03-21 15:09:53 följande:
    Alla tonåringar är galna i energidrycker ;)
    Jag vet att det är stort bland barn, även om jag trodde hysterin var större bland grundskoleelever än myndiga tonåringar. Hur som helst så är det inte bra och känns som en udda sak på en utställning.
  • Anonym (Louise)

Håller med om att energidryck blir lite konstigt. Om de nu inte har gjort något som relaterar till drycken?

Annars chips, salta pinnar, små inslagna kolor, hälla 1-2 påsar Gott & Blandat i en skål..

• Anonym (Lo)
    Anonym (När är det?) skrev 2019-03-21 15:09:16 följande:

Godis med papper. Om det är efter påsk brukar dom ha billigt lösgodis till påsk som man kan handla på sig.

Kakor kanske, ibland billigare att köpa färdiga än att baka själv.

Något som man kan förknippa med det som dom skall visa upp.

Salta pinnar.

Godis med papper är ett bra förslag. Det är innan påsk, men billigt lösgodis går att hitta på eko hallen eller ö&b. Någon kaksort som uppskattas av många? Jag själv äter aldrig kakor, så du får gärna föreslå några.
  • Anonym (Lo)
    Duckan skrev 2019-03-21 15:15:51 följande:

Egenpoppade popcorn kan inte kosta många kronor?

De kan vi ha :)
  • Anonym (När är det?)
    Anonym (Lo) skrev 2019-03-21 15:13:27 följande:
    Godis med papper är ett bra förslag. Det är innan påsk, men billigt lösgodis går att hitta på eko hallen eller ö&b. Någon kaksort som uppskattas av många? Jag själv äter aldrig kakor, så du får gärna föreslå några.
    Enkla bondkakor eller chokladflarn.
    Någon skrev popcorn. Är ju supercoolt att göra små strutar av typ smörgåspapper, beror ju på vad ungdomarna vill göra och ha popcornen i ( gillar inte skålar där alla ska gå och gräva.
Svar på tråden Förslag på billiga snacks som man kan lägga fram på ett bord?