• h04

Torra kinder? Detta hjällper!

Min Tindra har haft nariga kinder hela vintern! Och ingenting har hjälpt trots att jag smörjt flera ggr med olika salvor.

Fick tipset på apoteket att använda "REPAIR" (Lacobase)
    Det har redan blivit bättre!!

Så har ni provat allt, prova denna kräm ist... Bara ett tips!

• Svar på tråden Torra kinder? Detta hjällper!
  • pcotjej

På vintern ska man inte ha en vattenbaserad kräm i ansiktet (iallafall inte när man är ute) vattnet i krämerna kan ge kylskador och nariga kinder.

Weleda har en vattenfri salva som heter "vind och väderskydd" och skyddar jättebra då det biter i kinderna....Men lactobase är säker bra att använda under natten.

• h04

Nä man ska ju absolut inte smörja kinderna när man ska ut... å absolut inte när det är minusgrader.

• Jag o de små

Jag har testat lypsyl o försvarets hudsalva på Majas kinder efter ett tips... KANON

• Splach

klart ni inte ska smörja in dom innan ni ska ut...
    bäst att att smörja in efter ni varit ute eller innan barnet ska sova natt.. :D
    Själv har dottern torra fötter ?!.. hehe

• Stora

Jag har Locobase repair till allt....handkräm exem torra kinder torra läppar. Univeralkräm helt enkelt. Till vanligt "underhåll" kör vi miniderm i stor pumpflaska. Apoteket har mkt bra grejer.

• snart tre

Locobase Repair går alldeles utmärkt att använda under vintern - se bara till att smörja in bebisen i tid - senast en halvtimme innan ni ska gå ut så är det ingen fara. Väldigt bra salva tycker jag också.

• snart tre

Och som flera andra skriver här - smörj gärna när man kommer tillbaka in

• Råsa

Jag köpte en vattenfri kräm/salva på apoteket; Ceridal, som jag använder på min dotters kinder när det är minus och kallt ute. Det skyddar samtidigt är den till för torr hud. Det är mitt tips!

• mian75

Vi har slutat använda alla produkter som innehåller petroleumrester och använder bara olivolja till lillkillen. Det har fungerat bra på honom och han har blivit bättre i hyn.

Därmed inte sagt att de andra salvorna är dåliga, så länge barnen verkar tåla dem .

Svar på tråden Torra kinder? Detta hjällper!