• Anonym (K)

Min sambo äter oss ur huset

Anonym (detkallasfamilj) skrev 2019-03-24 11:00:32 följande:

Som jag skrev - jag lovar att ts drar mest på något annat område. 

Eller inte.

Men jag förstår att snyltare och illojala parasiter tar aldrig ansvar för sina handlingar.
  • Anonym (K)
    Anonym (detkallasfamilj) skrev 2019-03-24 11:10:49 följande:

Jo,det är säkert. Det lär jämna ut sig i slutändan. Och om det inte gör det, är millimeterrättvisa verkligen något att stå efter? Är man egoistisk för att man har ett större behov av mat? Min man äter ungefär dubbelt så mycket som mig, han är inte egoistisk för det. Han är hungrigare, har en större kropp, en snabb ämnesomsättning och ett tungt arbete. Han älskar och njuter av mat. 

Han har vissa svagheter - tomater tex. Så ska vi ha tomater i matlagningen den veckan så köper jag helt enkelt extra mycket och lägger undan det som behövs till maten. Jag själv är glad i skönhetsprodukter. Jag kostar många hundra kronor i det varje månad medan maken kostar nära noll och ingenting. Man har olika behov och allas behov ingår i familjen. 

Sluta hitta på saker. TS har inte råd med rakhyvlar.

Hon har knappast råd med dyra skönhetsprodukter.

Är du och din man fattiga stundenter ???
  • Anonym (K)
    Anonym (detkallasfamilj) skrev 2019-03-24 11:32:49 följande:

Men suuuuuck. Tror du att detta handlar om skönhetsprodukter? Det var ett EXEMPEL på att alla människor har olika behov och böjelser(medvetna eller omedvetna), så ts lär också dra resurser. På något. 

Och så lite viktförakt på det, vad fint.... Jag lovar dessutom att alla människor gör en hel massa saker som inte är nödvändigt. 

Alla har förstått att just skönhetsprodukter är ett exempel.

Men alla har inte böjelser som innebär shoppande , och har man inga pengar kvar kan man inte handla.
  • Anonym (K)
    Anonym (---) skrev 2019-03-24 12:17:51 följande:

Anonym detkallasfamilj, jag tror inte att de vill förstå det du försöker säga oavsett hur du formulerar dig tråkigt nog. 

Alla förstår vad hon skriver men håller inte med , förstår du skillnaden?

Det du och Detkallasfamilj inte verkar förstå att om ens pengar är slut då är ens pengar slut. Så enkelt är det.

Så det funkar inte att en person i familjen spenderar / äter mat osv. för 70 - 90 % av alla intäkterna och resten av familjen har nästan inget kvar.

Man drar inte lika mycket resurser om det inte finns pengar. Då går man hungrig , utan rakhyvlar , trasiga kläder.

Oavsett hur mycket du/ni lovar.
  • Anonym (K)
    Anonym (nr) skrev 2019-03-24 21:50:10 följande:

Så svarar bara den som har gott om pengar och inte varit i en fattigs situation.

De är två studenter med snäv ekonomi där den ena snyltar på den andra. Varför skulle det vara okej?

Vissa vill bara provocera / hoppa på TS i olika trådar , och absolut inte vill ge fungerande råd.

Det är svårt att tro att någon är så blåst att hen anser man kan köpa TILL EXEMPEL smink för tusentals kronor som lösning om man inte ens har råd med tillräckligt mat eller rakhyvlar.

Eller att man inte förstår skillnaden mellan rika människor vill ha millimeterrättvisa av principskäl jämfört med par / familjer som har så knappert att någon/några blir utan mat/nödvändigheter om en äter upp all mat/slösar all pengar på snacks.
Svar på tråden Min sambo äter oss ur huset