Inlägg från: Anonym (detkallasfamilj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (detkallasfamilj)

Min sambo äter oss ur huset

Wow........ Kriget mot lojaliteten och familjen har gått långt. 

Jag lovar dig, ts, att det finns något där du drar mer pengar. Men i en familj håller man ihop och tar hand om varandra. Själviskheten lämnade man i tonåren. 

sextiotalist skrev 2019-03-24 10:57:22 följande:
    Och den lojaliteten bör vara ömsesidig eller hur.

Att äta den andra ur huset, att roffa det mesta av det gemensamma är inte lojalt. Det är girigt, egoistisk och illojalt.
    Som jag skrev - jag lovar att ts drar mest på något annat område. 
    sextiotalist skrev 2019-03-24 11:04:04 följande:
    Det är inte alls säkert.

Ofta brukar ett beteende vara på fler områden än ett. Är man närig och egoistisk så märks det på fler områden än maten.
    Jo,det är säkert. Det lär jämna ut sig i slutändan. Och om det inte gör det, är millimeterrättvisa verkligen något att stå efter? Är man egoistisk för att man har ett större behov av mat? Min man äter ungefär dubbelt så mycket som mig, han är inte egoistisk för det. Han är hungrigare, har en större kropp, en snabb ämnesomsättning och ett tungt arbete. Han älskar och njuter av mat. 
    Han har vissa svagheter - tomater tex. Så ska vi ha tomater i matlagningen den veckan så köper jag helt enkelt extra mycket och lägger undan det som behövs till maten. Jag själv är glad i skönhetsprodukter. Jag kostar många hundra kronor i det varje månad medan maken kostar nära noll och ingenting. Man har olika behov och allas behov ingår i familjen. 
    Anonym (Nix pix) skrev 2019-03-24 11:08:07 följande:
    Vadå?
    Varför ska hon betala för sitt glufsmonster till karl?
    Ska han betala för sin tjej som gör si och så? Ja, man ska ta ansvar för varandra när man är en FAMILJ. 
    EmberEyes skrev 2019-03-24 11:11:30 följande:
    Och stjäl saker som är uttalat inhandlat till honom också, så som han stjäl hennes glass,choklad bit och vad det nu är?
    Du läste det jag skrev om tomater? Jag planerar för hans behov och jag lägger undan sånt som behövs till annat. Svårare än så är det inte. 
    EmberEyes skrev 2019-03-24 11:14:39 följande:
    Fast i TS fall går det inte att lägga undan, sambon tar dem ändå.
    Självklart går det att lägga undan - kommunicera bara. Alternativt - gör som min vän som tyvärr har en sambo som lider av ätstörning - göm undan grejer. 
    Anonym (K) skrev 2019-03-24 11:18:37 följande:
    Sluta hitta på saker. TS har inte råd med rakhyvlar.

Hon har knappast råd med dyra skönhetsprodukter.

Är du och din man fattiga stundenter ???
    Hitta på vad? Jag skrev ett exempel på att alla människor har både behov och svagheter. Ja, jag och min man har levt under massa olika ekonomiska förhållanden. 

sextiotalist skrev 2019-03-24 11:24:10 följande:
    Eftersom det är studenter med begränsad ekonomi, så är det en kostnad man får bära själv.

Samma sak med skönhetsprodukter, märkeskläder, dyra intressen. Det är kostnaderna man bör bära själv, speciellt om man har begränsad ekonomi.

Vi har separat ekonomi, även om vi levt ihop ungefär 25 år och har barn ihop. Tack vare detta har vi nästan aldrig bråkar om ekonomin, trots att den varit väldigt tight under en längre tid. Vi har anpassat våra intressen utifrån det vi har haft kvar.

Och under den tiden sambons barn var hos oss, så bidrog sambon mer till maten.
    Jag har också varit fattig och haft begränsad ekonomi, det handlar inte om det. Det handlar om att alla människor har behov, ofta olika behov. Ts lär inte vara den enda som drar resurser. Man bör vara en familj och hjälpas åt. 
    Din livsstil och syn på familj  känner jag till... 
    Limeblad skrev 2019-03-24 11:24:15 följande:
    Fast ts verkar ju inte ha gemensamt konto för andra utgifter utan endast för maten (och hyran) så hur ska det då kunna jämna ut sig? Dessutom saknar han respekt. Om den ena har sparat glass äter inte den andre upp det utan att fråga. Även om man är glupsk kan man visa respekt.
    Då kanske de borde skaffa sig det. Eller så kanske ts skulle göra slut så kan hon lägga allt på sig själv ändå. 
    Anonym (Nä) skrev 2019-03-24 11:29:39 följande:
    Nej, det behöver inte alls vara så. Bara för att du gör av med mycket pengar på skönhetsprodukter behöver inte det gälla för ts. Det finns kvinnor som faktiskt inte gör av med mer på något än sin respektive.

Dessutom om han är överviktig skulle det bara vara bra om han åt mindre och blev mer hälsosam och nyttig och gick ner till en mer hälsosam vikt. Han behöver inte mata sin kulmage bara för att han råkar vara man.

Så länge han inte är professionell inom bodybuilding utan går på gym sådär normalt 3-4 ggr/veckan för att underhålla kroppen, då behöver han verkligen inte äta mer än normala portioner. Musklerna syns bättre och han kommer bara bli mer fit av det.
    Men suuuuuck. Tror du att detta handlar om skönhetsprodukter? Det var ett EXEMPEL på att alla människor har olika behov och böjelser(medvetna eller omedvetna), så ts lär också dra resurser. På något. 

Och så lite viktförakt på det, vad fint.... Jag lovar dessutom att alla människor gör en hel massa saker som inte är nödvändigt. 
Svar på tråden Min sambo äter oss ur huset