• Oschlaka

Hur mycket kan SD öka?

Hur mycket kan SD öka? 

• Svar på tråden Hur mycket kan SD öka?
  • FDFMGA

Frågeställningen är obsolet - men om jag ändå ska svara så är det troligare att de minskar än att de ökar.

I stället bör man kanske ställa frågan hur mycket kommer KD och SD att öka tillsammans på M:s bekostnad innan M rättar in sig i ledet och dessa tre partier tillsammans utgör ett politiskt block.

Nästa fråga blir då hur stor andel av väljarna som kan tänka sig att rösta på MKDSD - som högst kring 40 procent skulle jag gissa.

Och som motvikt till ett relativt homogent MKDSD-block kommer det att finnas ett pyttipannablock bestående av de övriga partierna.

Min gissning är att KD så småningom kommer att bli det största partiet i MKDSD-blocket samt att C:s andel av pyttipannablocket kommer att öka väsentligt.

• KurtKoben

Inte så mycket mer!
    De andra partierna är ju ganska så snabba på att ta upp och stöpa om alla förslag från SD, sedan då i kombination med mer i pension, bättre för barnfamiljerna och gud vet vad, som folk går på om och om igen.

• FDFMGA
    Oschlaka skrev 2019-03-24 11:03:17 följande:
    obsolet för vem? dig? andra mig?
    Vem tror du jag prioritera då? :)

Vilka frågor jag ställer och vilka inte bestämmer jag själv:)
    Gillar du inte frågan och så, så kan du sluta svara istället
    Härskarteknik fungerar inte på mig.
    Nja, du har nog inte förstått att detta är ett diskussionforum.

Jag föreslår att du tar dig en ordentlig funderare på vad det innebär att delta i en offentlig diskussion.
  • Oschlaka
    FDFMGA skrev 2019-03-24 11:23:13 följande:
    Nja, du har nog inte förstått att detta är ett diskussionforum.

Jag föreslår att du tar dig en ordentlig funderare på vad det innebär att delta i en offentlig diskussion.
    Det är just det du inte verkar fatta!
    Allt handlar inte om dig familjeliv skribenten!
  • FDFMGA
    Oschlaka skrev 2019-03-24 11:35:52 följande:
    Det är just det du inte verkar fatta!
    Allt handlar inte om dig familjeliv skribenten!
    Nja, du får nog så vackert lov att finna dig i att andra kan ha synpunkter på dina påståenden eller frågor.

Har du problem med detta kan jag rekommendera att du skapar en blogg där bara du kan kommentera, i så fall blir du ju bildligt talat härskare över ditt eget grönsakslandSkrattande
  • FDFMGA
    Oschlaka skrev 2019-03-24 12:11:26 följande:
    Det är ju det du inte klarar av, mina kommentarer och synpunkter lol
    Tack för rekommendationen! Ju jag är vegetarian! 

Dessutom kan vissa inte hålla sig till tråden om hur mycket sd kan öka :P
    Vissa får nog undersöka sig på en psyk mottagning
    Mm, oftast har det varit SD-aktivister som tappat kontrollen här på FL och i likhet med dig haft synpunkter på vilka som borde undersökas på en "psyk mottagning".

Min bedömning är att det så gott som undantagslöst handlar om personer med ett ego som ska rymmas i en mycket liten förpackning.

Då brukar det kunna bli en viss obalans som pyser ut i form av "psyk mottagningar"Skrattande

Jag tror att många skulle må bra av att komma ut i arbetslivet och på tal om särskrivningssjuka så kanske Ica söker kassa biträden.
  • FDFMGA
    Oschlaka skrev 2019-03-24 22:04:08 följande:
    Att inte kunna svara på en fråga och dumförklara frågan istället tillhör folket som vill tillhöra makteliten men skribenten på familjeliv glömmer att den rollen kommer aldrig tillfredsställas hos skribenten. 

Skribenten såg sig själv i en spegel hos antikhandlaren och säger usch vilken full tavla därpå säger antikhandlaren att det är en spegel Cool

Så kan vi sammanfatta intellektet på skribenten 

Mm, det har hänt ett flertal gånger här på FL  att radikaliserade försökt framstå som SD-motståndare.

Och då tecknar de bilden av SD som den stora ondskan - som ett parti som kommer att växa och växa tills de har en majoritet av väljarna bakom sig och då startar den stora utrotningsprocessen.

Man kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att de här navelskådarna har grepp om verkligheten.

Däremot har de alla en faiblesse för att komma med rekommendationer om "psyk mottagningar" och en stilistisk nivå som fär Google Translate att framstå som en stark nobelpriskandidatSkrattande
    Oschlaka skrev 2019-03-24 12:11:26 följande:
    Det är ju det du inte klarar av, mina kommentarer och synpunkter lol
    Tack för rekommendationen! Ju jag är vegetarian! 

Dessutom kan vissa inte hålla sig till tråden om hur mycket sd kan öka :P
    Vissa får nog undersöka sig på en psyk mottagning

• misil

Hypotetiskt 100% av alla röster.Men om vi tittar på utvecklingen för Sverige där man haft stora problem och försämringar(trots högkonjunktur)inom dom flesta områden vård,skola,omsorg,rättsväsende osv vilket självklart anhängare till dom rödgröna förnekar men medborgarna konkret upplever i sin vardag,så har SD potential att växa fram till nästa val detta pga den lågkonjunktur vi är i början av  gör att problemen växlar upp och eskalerar än mer.
    Den här snöbollseffekten av växande försämringar och problem vilket felaktig politik från S/MP delvis är skyldiga till,kommer inte minska med den mischmasch regering som är beroende av stöd från V,C,L utan istället öka.
    Om och hur stor ökningen blir för SD beror helt på vad M och KD gör,om dessa vågar prata ur skägget och vill strama åt invandringen och kritiserar alla dessa undantag som S,V,C,L,MP genomför för att kunna ha fortsatt hög invandringsvolym så får SD problem med sin tillväxtpotential,men om M och KD inte gör detta är min gissning att SD hamnar mellan 25 till 30%.
    Förövrigt visar dom senaste opinionsundersökningarna att M,KD,SD skulle få egen majoritet i riksdagen. 

Svar på tråden Hur mycket kan SD öka?