Inlägg från: Bella0612 |Visa alla inlägg
  • Bella0612

BF december 2019

Hej tjejer! Stort grattis till era pluss!! Väntade tills mensen var 10 dagar sen med att testa för att minska risken för eventuell besvikelse och fick vårt efterlängtade plus igår! Gravid i vecka 6 ( 5+6) med BF 4/12 :D! Känns så overkligt!! Mår för övrigt bra än så länge. Känt av växtvärk och molande ett tag nu så har ju anat att jag är gravid. Tröttare än vanligt har jag också varit och lite mer svullen nedtill men annars inget annat. Lite stickningar i brösten som kommit de senaste dagarna men inget annat. Hur är fet för er andra? Vilka symtom har ni? Har ni ringt och bokat tid hos bm?

• Bella0612
    Fian89 skrev 2019-04-10 09:55:15 följande:

Stort grattis! :)

De symtom jag känt av, förutom utebliven mens, är molvärk i nedre delen av magen, typ "ilningar" i slidan/livmodern, ömma bröst, trötthet och lite som en bakiskänsla på morgonen och på kvällen men jag har inte kräkts. Jag har även varit lite yr från och till.

Tack så mycket! Och grattis själv! Det känns så kul det här! Och häftigt på så många vis! Har två barn sedan tidigare men den yngsta är 7 så det var många år sen man var gravid nu. Häftigt att få uppleva det här igen! Känner mig medveten och faschinerad om och av processen på ett helt annat sätt denna gång! Ser så mycket fram emot att få uppleva detta igen och kan inte begripa att i slutet av detta år så kommer det att komma en liten till oss :) Roligt att höra andras symtom och kunna jämföra med sina egna tycker jag! Är betydligt mer kissnödig på sistone också så det är ju ett tecken det med :) Vad spännande med besök till bm! Ska ringa i dagarna tänkte jag. Hoppas på att få göra ett kub test sen så man får se den lilla tidigare :) Hur gamla är ni andra? Är det första? Eller har ni fler barn? Jag fyller 35. Har en soon to be 13 åring och en 7 åring.
  • Bella0612

Läser att det är många som får göra vul tidigt. Hur kommer det sig? Bad ni om det? Hade gärna också hoppats på att få ett men fick inte tid förrän i mitten på maj! Beror det på landsting eller om man har barn sen innan eller vad? Vet ni andra? Jag kommer vara i vecka 12 vid första besöket.

• Bella0612
    Najo skrev 2019-04-12 09:28:43 följande:

Har tyvärr fått missfall (MA) för första ggn i mitt liv. V 6+2 men inget foster. Måste kämpa på nu med mina 2 barn. Ska till IVF kliniken på måndag. Blir väl medicin för att få ut det antar jag. Lycka till till er med era graviditeter????

Åh nej så tråkigt att höra! Beklagar! :( sänder dig en styrkekram! <3
  • Bella0612
    Körsbärsdalen skrev 2019-04-12 09:23:28 följande:

Bokat privat Ska göra mitt i 8+1.

Okej så spännande! :) här finns det nog ingen möjlighet att boka privat då vi har en endaste privat mottagning och där är det fullt så de tar inte in fler har jag hört. Bara hoppas att veckorna går fort och att det fortsätter att gå bra och att allt är som det ska! Antar att de flesta går med den oron.
Svar på tråden BF december 2019