Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

BF december 2019

Plussade för två dagar sen. Just nu beräknad till 22/12. Fick konstaterat MA 30/11 och själva missfallet skedde 5/12... är så himla rädd just nu och väntar bara på en blödning. Tips på vad man ska göra för att lindra oron? :(

• Anonym (S)

När har ni börjat få starka symptom? Jag går in i vecka 6 imorgon och det enda jag känt av än så länge är lite lätt illamående till och från, samt väldigt svag molvärk just i början när jag plussade, inget nu. Förra graviditeten (som slutade i MA) hade jag stark molvärk i flera veckor från samma dag jag plussade och mådde lätt illa, trött hela tiden, fick otroligt ömma bröst (kunde knappt ha på en bh) och huvudvärk. Så orolig över att jag inte känner starkare nu, men kanske är tidigt ännu?

• Anonym (S)
    Elenaa skrev 2019-04-23 17:27:33 följande:

Var på mitt första besök hos barnmorskan idag och detta är även min första graviditet! Jag gick in i vecka 9 idag och fått en brunaktig flytning. Tror ni det är något som ska kollas upp? När jag läser på nätet står de att bruna flytningar är vanligt de tre första månaderna men på en annan sida står de att man ska kolla upp missfärgade flytningar... bör jag vara orolig? Någon annan som haft mycket bruna flytningar?

Lita på din magkänsla. Jag fick några återkommande bruna flytningar i vecka 12, visade sig vara MA. Alla sa till mig att det var normalt men jag kände att något var fel. Men sen vet jag även att en vän till mig också hade bruna flytningar i samma vecka som mig, och hennes son är nu 5 veckor gammal, så det behöver inte vara någon fara!
  • Anonym (S)

[quote=79583211][quote-nick]Elenaa skrev 2019-04-23 19:28:48 följande:[/quote-nick]Men började du blöda i samband med flytningarna eller började du blöda mycket senare? I mitt fall tror jag inte att något är fel men blev orolig för att många skriver om missfall i samband med bruna flytningar.[/

Nej.. jag hade små bruna flytningar till och från ett par dagar, till slut bara visste jag att något var fel så jag åkte in akut sent en kväll eftersom jag inte stod ut att ens vänta till morgonen därpå. På plats konstaterades MA efter ett vul. Fick göra en abort eftersom jag inte börjat blöda själv..

Svar på tråden BF december 2019