Inlägg från: Anonym (Inn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inn)

BF december 2019

Hej alla!

Är i vecka 7+2 enligt senaste mens beräkning. Började känna av illamående för 2 veckor sedan men det var hanterbart. Denna veckan har det blivit värre och jag får ta lergigan comp men som knappt hjälper :( vill spy av bara tanken på mat men får tvinga i mig något att äta och dricka.

Är också nojjig över missfall då jag har 2 ma i bagaget men en fullgången graviditet och en liten snart 2 åring som är väldigt aktiv. Så det tar på krafterna men får hoppas illamående perioden går över snart.

Har också tid till vul snart så fort hoppas man ser ett hjärta slå.

• Anonym (Inn)

Mår så illa hela tiden och inget hjälper

• Anonym (Inn)

Jag tar lergigan comp men det hjälper knappt

• Anonym (Inn)
    dreamdancer skrev 2019-04-28 15:53:33 följande:

Är också i v.8 och idag har illamåendet verkligen tagit fart. Bara fått i mig honungsmelon, ett äpple och lite salta kex och vatten ???? Är trött dygnet runt så jag gör i princip ingenting förutom att jobba och sedan vila så fort jag är hemma. Tänkte försöka mig ut på en promenad idag och få lite frisk luft.

Får knappt i mig något heller. Bara tanken på mat gör mig mer illamående. Får se hur länge detta varar
  • Anonym (Inn)
    Honsomlängtar skrev 2019-04-30 17:45:32 följande:

Åkte in till gynakuten idag med smärtor i vänster sida. Dom kollade med ultraljud så de inte ca utomkveds.

Bröt ihop av lycka när hon sa titta där slår ditt barns hjärta.

Har varit så orolig för ma efter den senaste gången

Lite dålig bild dock då deras maskin va lite bajs. Men ser iallafall ut som en pepparkaka som sparkar på en boll hahaha

Åh har varit exakt samma med mig. Har också varit inne med smärtor på vänster sida men allt såg bra ut. Men inget hjälper mot smärtan Och idag lyckas jag inte äta eller dricka något, det lilla jag försöker kommer upp igen
  • Anonym (Inn)
    Honsomlängtar skrev 2019-04-30 18:57:56 följande:

Va på akuten igår för smärtan va högre upp och har fått penicillin mot urinvägsinfektion så dom tror de kunde va de på mig.Vecka 9 (8+0 typ) dom sa att de kan ändras runt kub eller rul sen

Dem sa till mig att jag inte hade någon infektion utan det är förmodligen livmodern som växer och då är det bara Alvedon och tålamod som gäller. Men kan knappt sova av smärtan.

Är i vecka 8+1 Idag
  • Anonym (Inn)
    Honsomlängtar skrev 2019-05-01 10:22:12 följande:

Skönt jag åkte in pga smärtor i vänster sida plus lite bruna flytningar så dom sa att de va pga uvin och så gjorde dom ultraljud. Blev så rädd när jag såg en form pulsera och frågade va de va så när hon sa att de va bebisens hjärta och det stämmer med min senaste mens så brast jag och hon blev lite rädd. Men förklara att jag va så rädd då jag hade ma i dec så trodde att de va samma nu. Såg aldrig hjärtat slå förra gången.

Men hon kände vid livmodern och allt ocu den va stängd så hon va säker på att bruna flytningar va pga uvi och att jag spytt och nyst massa ocu att kärlen är så sköra nu

Va skönt! Man är så rädd nu i början. Förstår verkligen hur du känner. Har 2 ma i bakgrunden så att bara se ett hjärta slå är svårt att förstå. Hoppas du mår bättre nu med medicineringen. Smärtan hos mig verkar i alla fall ha lugnat sig lite nu.
  • Anonym (Inn)

Alltså illamåendet är fruktansvärt! Inget hjälper!

Får knappt i mig något och det lilla som kommer i mig kommer i princip upp igen :(

• Anonym (Inn)
    Körsbärsdalen skrev 2019-05-03 12:42:55 följande:

Jag vet - det är vidrigt. Fråga om du kan få lergigan comp utskrivet, det hjälper för många så länge man får behålla pillret. En annan sak som funkar för mig som jag upptäckte för några nätter sedan är att äta och dricka på natten. Jag spyr över 20 gånger om dagen dagtid, men på natten får jag oftast behålla det jag äter och dricker trots illamåendet.

Andra grejer som vissa tycker hjälper är kolsyrat vatten snarare än stilla, mat med mycket ingefära i, och att äta något litet hela tiden.

Jag har fått lergigan comp utskrivet men det hjälper inte. Ibland kräker jag även upp tabletten.
  • Anonym (Inn)

Har någon testat akupunktur mot illamåendet?

Svar på tråden BF december 2019