BF december 2019
Hej, hoppar in i tråden. Jag är 22 år och aldrig varit gravid tidigare. Jag har en stökig historia bakom mig men har nu börjat ordna livet. Haft mensvärk i flera veckor utan att få mens, och de senaste dagarna har brösten blivit helt enorma! så jag tog ett gravtest som visade positivt. Blev helt chockad, bara varit tillsammans med killen i några månader. Tog ett digitalt idag som visade 2-3 veckor. Med räknare så står det att BF borde vara 31 december!
Jag känner mig otroligt förvirrad. Alltid tänkt att jag inte ska ha barn än på ett tag och trott at jag har svårt att/inte kan bli gravid. Tänkt att jag fixar en abort lätt. Men när jag plussade så fylldes jag av helt andra känslor. Det känns som det är meningen och rätt på ett sätt. Samtidigt så rent praktiskt så är det inte bästa läget, så jag är otroligt ambivalent. Men jag känner känslomässigt att jag så starkt vill ha detta barnet och är redo. Killen är jättefin och stöttar och engagerar sig även om vi båda är lite i chock.
Hoppas det är okej att jag hänger här med er 
Har hunnit smälta det lite nu och kan verkligen känna att det pirrar av lycka när jag tänker på att vi ska få barn även om oron kvarstår. Grattis till dig med!