Inlägg från: Lmhs |Visa alla inlägg
  • Lmhs

BF december 2019

Är 34, första barnet. Bf 25 december. Gjorde kub tidigare i veckan och får förhoppningsvis besked imorgon. Mitt landsting erbjuder inte kub, så fick göra det i Stockholm och betala själv.

Har inte skrivit in mig än, undrar om det någon annan som inte heller är så förtjust i mvc?

• Lmhs

Fick besked idag från kub 1:78, så väntar just nu på att vår mvc ska ringa för nipt. Vilket tur att vi kostade på oss kub själva känner jag, även om det såklart inte känns kul med dom siffrorna. Det var blodprovet som drog ner, nackspalten var 1,4mm. Så jag antar att det blir 2-3 veckor av väntan nu för vår del, är i vecka 12+5 nu.

• Lmhs

Fick svar på nipt för snar 14 dagar sen och det visade på inga kromosomavvikelser och att det är en flicka. Jag kände det verkligen, att det är en tjej, nån som har liknande känsla om sitt barns kön?

Har efter mkt om och men valt att skriva in mig, jag ska göra RUL när jag är i vecka 20, är i vecka 16 nu, så det är en bit kvar.

Har en fundering kring bf... Hur dom tänker egentligen!? enligt bm när jag gjorde kub så är bf 25/12, baserat på UL. Fick höra när jag ringde mvc att dom ej utgår från kubUL, utan det är kalendern och första mensen sista dag, och enligt kalendern så är mitt bf 19/12.

Vad är det ens för mening med att mäta fostret exempelvis vid kub, abort, eller RUL om kalendern är viktigare och man kan utgå från den direkt?

Jag tror ju mer på fostrets mått än kalendern, speciellt då min äl kommer tidigare i cykeln och min menscykel är längre.

• Lmhs
    Honsomlängtar skrev 2019-08-05 18:23:52 följande:

När har ni tänkt att gå på mammaledighet? Hur många veckor innan bf :)?

Går när hon föds ???? tänker vara hemma i 8 månader sen får maken ta över.
  • Lmhs
    Lmhs skrev 2019-08-06 00:54:07 följande:

Går när hon föds ???? tänker vara hemma i 8 månader sen får maken ta över.

Det var meningen att det skulle vara en smiley och inte frågetecken :)
  • Lmhs
    Karin884 skrev 2019-08-21 23:19:24 följande:

Min man känner bara ytterst få sparkar. Endast dom kraftigaste även om jag känner dom hela tiden. I vecka 25 nu. Jag var också moderkakan i framvägg och fick förklarat för mig att det känns mindre på utsidan när man har moderkakan där. Vi känner mer på insidan. Så fick jag det förklarat iallafall. Väntar första barnet nu.

Kände sparkar på utsidan både jag och maken i vecka
    Karin884 skrev 2019-08-21 23:19:24 följande:

Min man känner bara ytterst få sparkar. Endast dom kraftigaste även om jag känner dom hela tiden. I vecka 25 nu. Jag var också moderkakan i framvägg och fick förklarat för mig att det känns mindre på utsidan när man har moderkakan där. Vi känner mer på insidan. Så fick jag det förklarat iallafall. Väntar första barnet nu.

Känner sparkar på utsidan sen vecka 21, maken sen vecka 22. Har också moderkakan i framvägg, så känner bara på utsidan när hon sparkar på sidorna runt om moderkakan. Min uppfattning är att det beror på vart barnet sparkar, jag hade kanske tur eftersom hon sen vecka 17 har sparkat på sidorna mot ljumsken..
  • Lmhs
    Linneaalice14 skrev 2019-09-29 19:39:30 följande:

Hej på er, De var ett tag sedan jag var här, Gravid nu i vecka 28 och bf på julafton, Mår inte alls bra faktiskt, Usch hur mår ni? 

BF 30 december. Mår bra fysiskt sen 6 veckor tillbaka ???? men psyket har haft några dippar sen plus och jag känner mig riktigt nere.

Varför mår du dåligt?
Svar på tråden BF december 2019