Inlägg från: Micka! |Visa alla inlägg
  • Micka!

BF december 2019

En till här som är illamående, hade glömt hur jobbigt det är..... Har inte kräkts än, men det är så jobbigt när man ständigt mår illa. Alla graviditeter som jag mått illa i den här veckan, har gått bra, så får försöka tänka på det!!

Är i v6, 5+5 idag

• Micka!
    osofin skrev 2019-05-04 17:28:15 följande:

Jag känner igen mig. Väntar vårt femte barn. Mår illa hela tiden även om det inte alls är senila längre (v 9+6 idag)

Jag kan också sova timmar på dan o sova hela natten sen.

Foglossningen gör mig inte piggare direkt. Kommer få rullstolen om en vecka. Det blir skönt.

Jag hänger kvar i denna tråd trots att det ser ut att bli ett novemberbarn för mig :)

Kul att det är flera flerbarnsmammor här!

Väntar också mitt femte barn, har barn på 12,11,4 och 2 år. Vilken vecka är du i? Ska du få rullstol för foglossning?

Brukar själv få foglossning vid v 15, sen brukar det bli värre och värre...h a r illamående och är sjukt trött, känns som jag vill sova hela tiden, ska ordna med kalas idag åt minsta, så känns lite jobbigt.... Är i v 7 idag :)
  • Micka!
    osofin skrev 2019-05-05 14:04:58 följande:

Vad kul! Mina barn är 7, 4,5 , 3,5 och 1,5 år.

Jag går in i vecka 11 idag.

Ja. Jag satt i rullstolen från vecka 20 förra graviditeten. Kryckor v 12, sjukskriven då och slutade jobba helt v 14.

Vi är hemmaföräldrar så det är tufft att ta hand om barnen när man har så ont men min man får göra grovjobbet det närmsta halvåret. Vi var ju inställda på det.....

Vi har berättat för ALLA att vi ska ha barn. Min mage kan misstas för vecka 16. Ingen idé att hålla det hemligt. Dessutom är det kul att fela glädjen. Vi har 11 missfall bakom oss och tre IVF försök samt ett FET men VUL visade att alltför bra och missfallsrisken bedöms vara lika stor/liten graviditeten ut nu :)

Hur har ni blivit bemött med tanke på att det är femte, jag fick höra att jag skulle befolka hela världen, starta dagis mm. när jag fick fjärde......vilket inte var så kulatt höra.

Om de vet om eran resa mot barn, kanske det finns mer förståelse.

Imponerad av att du pallar med när du får så ont, jag brukar bli sjukskriven från ungefär v. 25. Har blivit igångsatt v. 38+0 de två sista gångerna för jag varit helt slut av foglossning, pupp-gravidklåda och illamående....! Skulle vilja knipa till 1 Jan då jag har bf 28 dec, men med min historia så blir det nog svårt.....

Längtar till man kan berätta, men jag är samtidigt nervös, på jobbet tycker de inte jag ska ha några fler.....de har så klart skämtat, men det känns ändå.......

Har också haft missfall, men bara 3, varav en i v 20. Så vill vänta helst till rul innan jag berättar på jobbet....

Vore kul att följas
  • Micka!
    LB2016 skrev 2019-05-14 10:58:13 följande:

Igår var man på första VUL, är i v. 8. Fick se lila ärtan och hjärtat tickade så fint. Nu känner man att det är verkligt. Nu har illamåendet börjat komma på morgonen, inte lika kul haha. Hjälper att äta för stunden bara..

Vad härligt , jag vill också ha ett vul, är också i v. 8, hur stor var ärtan? Har två ma i bagaget så är väldigt orolig, att något är fel. Men det som skiljer från då är att jag har symtom nu, det hade jag inte då..... Men blir orolig så fort illamåendet är lite bättre ett tag...... Så jobbigt!!!
  • Micka!
    Anonym (Annelie) skrev 2019-05-22 01:16:27 följande:

Hej! Bf den 31 december! Är 35 år och väntar barn nummer 5 och 6(tvillingar!)är i vecka 9. Jag och maken har sedan tidigare dottern Sofia 8 år, dottern Sara 5 år, sonen Adam 3 år och sonen Josef 2 år. Ska bli spännande med 2 små bebisar i familjen! Undrar om det är flickor, pojkar eller en av varje. Eller om det är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar. Har ett ultraljud om ca en månad och då lär vi veta mer.

Hej!

Jag blir 38 år i år och väntar mitt femte barn också, funderade på om det kunde vara tvillingar, men fick det bekräftat med vul att det är en liten därinne i måndags. Har bf 28 dec, ska höra kub så då ändras datumet lite kanske.... Mina barn är 12, 11, 4 och 2 år :) mitt ul är också om en månad! Hur mår du?
  • Micka!

Gjort kub, blev flyttad till 30/12, så 2 dagar extra! Vi tittade efter kön, lite svårt att se, fick inte med någon bra bild. Hittade ingen snopp och jag har tidigare fått varannan flicka och pojke, så det borde bli flicka nu har fyra barn, detta blir femte spännande, hoppas få reda på mer på rul, men någon som vill gissa?

• Micka!
    Ingles skrev 2019-07-02 13:05:23 följande:

Behöver hjälp 

Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig!! För en vecka sedan böjade jag få utslag på och under brösten som kliade. Visade detta för min barnmorska i Onsdags som sa att om det inte försvann skulle jag boka tid med min läkare. I veckan blev det lite mer och mer för var dag. I Söndags var det mkt mer, både stora röda utslag som ser ut som flammor och mindre som var som prickar (-men nu utvecklar sig till att även de blir större) och de spred sig ner mot magen. Så åkte till akuten i Söndags kväll då jag haft huvudvärk hela dagen och såg att det kom fler o fler små utslag. Där sa doktorn att det är en allergisk reaktion mot något. Men jag har inte ätit något annorlunda, inga nya tvättmedel eller dyl... Fick iaf några sorts allergitabletter utskrivna - som även ska hjälpa mot utslag, som jag ska ta i en vecka. Började ta de i Söndags kväll, två om dagen. Men mina utslag börjar bli värre och fler och de sprider sig nu ner på låren och har fått några i armvecken!!! Läkaren jag träffade sa det var viktigt jag bokade tid med min läkare, men hon har ingen tid förrän på Fredag. Jag är jätterädd för att detta ska hinna sprida sig till armar och ner på benen till dess 

NÅGON ANNAN SOM FÅTT LIKADANT NÄR DE VARIT GRAVIDA? ELLER SOM KAN BERÄTTA FÖR MIG VAD DETTA KAN VARA?

Jag är i vecka 19, och har aldrig tidigare haft hudutslag, eksem eller några andra hudproblem i mitt liv....

Hej!

Det låter som pupp, kliande utslag som sprider sig överallt, en slags allergisk reaktion på graviditeten. Jag blev hjälpt av extra tillskott av selen. Hade jättejobbigt i min tredje graviditet av pupp, åt selen i fjärde när jag fick utslagen, då gick det bort, men det tog ett tag.

Fick även tavegyl och lergigan utskrivet av läkare på förlossningen och kortisonsalva. Salvan hjälpte lite, men inte tabletterna. Selen, alltså mineralen var bäst för mig. Googla pupp, finns lite olika tankar om vad som hjälper, det som kommer hjälpa mest är när bebisen tittat ut, blev själv igångsatt i v. 38+0 pga pupp. Sköt om dig!
  • Micka!
    Ingles skrev 2019-07-08 12:59:11 följande:

Hej

Tack för svar!!!

Jag tänkte först också att det var det, men läste sen att det inte brukar komma förrän i tredje trimestern. Men det kan ju hända att det är det jag fått, men att det kom tidigare för mig.... Usch så jobbigt det låter, hur länge fick du lida av detta? Stackars dig, kan bara tänka mig hur jobbigt det måste varit :(

Ska ta upp detta med min läkare på Torsdag. Tack så mycket för råd!!!

För mig kom det kring v. 20, sedan blev det värre och värre, i v. 35 var det jättejobbigt, och v. 38 outhärdligt. Hoppas du får en mildare variant.

Är gravid i v. 16 nu, men inga symtom än så länge, äter extra selen redan och hoppas jag slipper denna gång!
  • Micka!
    Ingles skrev 2019-07-11 16:01:26 följande:

Fick bekräftat idag att det är PUPP jag har.... Har fått förslag på lite salvor och ska käka några nya tabletter i några dagar nu, sen är det bara att "vänta ut tiden" på att det försvinner. Ska kolla upp selen också! Är förjävligt till och från att ha detta

Jag håller mina tummar på att du slipper det denna gång!!!! 

Ja, förstod det, det är jättejobbigt. Det var verkligen värst på slutet. Gick bort någon vecka efter förlossningen, men det är ju olika. Satt i duschen de sista nätterna innan jag blev igångsatt och sköljde kallt vatten på magen för att inte klia sönder mig.

Prova extra selen( Selesan heter den jag tar,) det hjälpte mig i alla fall i min förra graviditet, önskar jag vetat det när det var som värst , hoppas det inte blir värre för dig, håller tummarna!!!
Svar på tråden BF december 2019