osofin skrev 2019-05-05 14:04:58 följande:
Vad kul! Mina barn är 7, 4,5 , 3,5 och 1,5 år.
Jag går in i vecka 11 idag.
Ja. Jag satt i rullstolen från vecka 20 förra graviditeten. Kryckor v 12, sjukskriven då och slutade jobba helt v 14.
Vi är hemmaföräldrar så det är tufft att ta hand om barnen när man har så ont men min man får göra grovjobbet det närmsta halvåret. Vi var ju inställda på det.....
Vi har berättat för ALLA att vi ska ha barn. Min mage kan misstas för vecka 16. Ingen idé att hålla det hemligt. Dessutom är det kul att fela glädjen. Vi har 11 missfall bakom oss och tre IVF försök samt ett FET men VUL visade att alltför bra och missfallsrisken bedöms vara lika stor/liten graviditeten ut nu :)
Hur har ni blivit bemött med tanke på att det är femte, jag fick höra att jag skulle befolka hela världen, starta dagis mm. när jag fick fjärde......vilket inte var så kulatt höra.
Om de vet om eran resa mot barn, kanske det finns mer förståelse.
Imponerad av att du pallar med när du får så ont, jag brukar bli sjukskriven från ungefär v. 25. Har blivit igångsatt v. 38+0 de två sista gångerna för jag varit helt slut av foglossning, pupp-gravidklåda och illamående....! Skulle vilja knipa till 1 Jan då jag har bf 28 dec, men med min historia så blir det nog svårt.....
Längtar till man kan berätta, men jag är samtidigt nervös, på jobbet tycker de inte jag ska ha några fler.....de har så klart skämtat, men det känns ändå.......
Har också haft missfall, men bara 3, varav en i v 20. Så vill vänta helst till rul innan jag berättar på jobbet....
Vore kul att följas