Inlägg från: Anonym (Puff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Puff)

BF december 2019

Hej! Jag är i vecka 15 och känner ingen bebis, ingen foglossning (tror jag, är första graviditeten så vet inte hur något ?ska? kännas), inget illamående längre och inga humörsvängningar. Känner mig mest fet över magen och är extremt sugen på rödvin hela tiden! Sämsta cravingen ever...

Har rul i början av augusti och hoppas på att jag känner mig lite mer gravid efter att jag sett krabaten.

Slutade komma i kläderna för redan två månader sen, brösten är löjligt stora och magen har avslöjat mig för alla. Kunde behålla 3/28 par shorts nu när jag tog fram sommargarderoben - var köper ni bekväma mammakläder som passar för varma sommardagar?

• Anonym (Puff)

Jag har bf i slutet av december och jobbar i elevhälsa där jag kommer i kontakt med många snuviga ungar, så jag tänkte att jag skulle vaccinera mig. Är sjuk i något influensaliknande just nu :(

Ska jobba fram till skolavslutningen tänkte jag, cyklar fortfarande runt mellan mina skolor och kämpar på! Kanske blir mindre cyklandes om ett tag, men än så längre går det bra bara jag får ta min tid.

• Anonym (Puff)
    FruBu skrev 2019-11-14 23:21:51 följande:

Jag går hem på heltid sista november. Känns skönt att ha någon vecka innan bebisen kommer att vila och ta det lugnt.

Hur tänker ni kring studien som fick avbrytas pga att barn dog då de låg kvar i magen för länge. Sex barn dog då mamman skulle vänta till vecka 42 för att bli igång satt. Jag vill helst ha lite innan bf om jag får välja men inte en dag längre än 40+6. Efter studien har många sjukhus ändrat från just vecka 42 till 41 för igångsättning.

Jag tänker lite att det inte var någon överraskning... Iaf sen jag plussade har jag läst att man vill bli igångsatt snabbt om man går över tiden pga ökad risk att barnet dör i magen. Det är synd att riktlinjer tar tid att få igenom på nationell nivå, alla lär ju ändra sina rutiner efter detta men det kan variera över landet och så ska folk som går in i v42 gå och vara megaoroliga :/
  • Anonym (Puff)
    Anonym (Syskon på väg) skrev 2019-11-29 13:56:04 följande:

I tisdags kom vår lille kille till världen:) äntligen är den långa väntan över och vi har fått komma hem till en ny vardag:)

Grattis, skoj!! Hoppas ni får det extra mysigt under juletiden :)
Svar på tråden BF december 2019