Inlägg från: Sanemjo |Visa alla inlägg
  • Sanemjo

BF december 2019

Väntar tredje barnet!!!

Första killen född 29 dec 2004

Andra killen född 26 okt 2011

Och nu trean BF 2 dec 2019

(Ja, det är samma far) -Har faktiskt fått den frågan ibland... ????

• Sanemjo
    Poopoo82 skrev 2019-07-13 20:35:19 följande:

Vilka har varit på RUL? Tog ni reda på kön? Isåfall vad blir det för er?

*nyfiken*

Varit på RUL och allt såg bra ut. Hon tyckte att hon kunde se en flicka. Har två pojkar sedan innan.
  • Sanemjo
    FruBu skrev 2019-11-13 21:27:32 följande:

När går ni hem från ert arbete? Jag har gått ner i tid och det är så skönt :) beräknad 16/12.

Gick hem den 4 nov. BF 2 dec.
  • Sanemjo

2 dagar till BF! Hade helst önskat att bebis kom imorgon.

Har haft lite molvärk de senaste dagarna. Minns inte att jag kände nåt med de andra två. Gick däremot över tiden, v. 42 +några dar med båda. Så tacksam över att inte behöva gå så länge!

Hur känner ni det? Jag är lite orolig, men har tittat på alla förlossningsfilmer från Norge (Förlossningskliniken) och även på Youtube, så känner mig ändå peppad!

// Mamma till en 15-åring och 8-åring.

• Sanemjo

Det blev som jag hade hoppats! Vår bebis kom ut en dag innan BF!

Började med värkar som blev kraftigare under dagen. Åkte in kl 18 den 30 nov. Värkarna kom och gick, avtog ibland, 2 minuters mellanrum ibland, men jag fick stanna kvar pga högt blodtryck. Kl 3 på morgonen började värkarna och 4 timmar senare kom slem och blod. Yey, det startade av sig själv. Många värkar tog det innan jag var öppen till åtminstone 4 cm. Vattnet gick därefter och efter många värkar och olika positioner i sängen och stående så kom vår flicka, 1 dec kl 15.39. 4055 gr och 51 cm. Allt gick bra! Nu myser vi med underverket.

• Sanemjo

Det blev som jag hade hoppats! Vår bebis kom ut en dag innan BF!

Började med värkar som blev kraftigare under dagen. Åkte in kl 18 den 30 nov. Värkarna kom och gick, avtog ibland, 2 minuters mellanrum ibland, men jag fick stanna kvar pga högt blodtryck. Kl 3 på morgonen började värkarna och 4 timmar senare kom slem och blod. Yey, det startade av sig själv. Många värkar tog det innan jag var öppen till åtminstone 4 cm. Vattnet gick därefter och efter många värkar och olika positioner i sängen och stående så kom vår flicka, 1 dec kl 15.39. 4055 gr och 51 cm. Allt gick bra! Nu myser vi med underverket.

• Sanemjo
    Solros2 skrev 2019-12-10 23:52:47 följande:

Jätte stort grattis!! Vilken fin julklapp ni har fått ! God jul!

Stort grattis!!!
  • Sanemjo
    jojjea skrev 2019-12-10 00:57:42 följande:

I lördags, 2 dagar efter BF föddes vår son. Jag vaknade kl 2 av en värk som ganska direkt följdes av en till. Började klocka och såg att jag bara hade mellan 1.5-2.5 min mellan. Väckte sambon och efter ett tag kände jag att jag måste ringa förlossningen och fråga trots att det kändes fånigt tidigt. De rådde mig att ta alvedon och avvakta som väntat. Så jag tog två alvedon och en dusch, men värkarna höll i sig. Strax före halv 4 fick jag en blödning och ringde igen. Då tyckte de att jag skulle komma in på en koll. Fick göra ctg, värkarna var lite oregelbundna men fortfarande täta och sedan visade det sig att jag var öppen 3 cm så vi blev inskrivna. Fick morfin och ett rum där vi fick vila ett tag. Vid 7 åt vi lite frukost och sen fick vi komma till förlossningssalen. Efter ett tag tog de hål på hinnorna och då drog allt igång mer ordentligt igen. De såg då att bebisen hade bajsat i fostervattnet och höll lite extra koll på det. Värkarbetet fortsatte under dagen, strax efter 17 var jag fullt öppen och vid 18 föddes han. Allt har sett bra ut men vi fick stanna på lite extra kontroller för att han hade bajsat i fostervattnet. Han visade sig vara lite större än tillväxtultraljudet visade och vägde strax över 4000g.

Stort grattis!!!
Svar på tråden BF december 2019