osofin skrev 2019-06-28 19:56:14 följande:
Jag har RUL 4/7 i vecka 19 (18+2)
Jag är gravid med mitt femte barn och haft foglossning med alla utom första barnet. Blivit hjälpt av foglossningsbälte. Har TENS-maskin (kan lånas/hyras av sjukgymnast) mot smärtan, har glidlakan för att kunna vända mig, gått på akupunktur, har kryckor och rullstol.... Har fått erbjudande om fler hjälpmedel (arb.terapeuten) så det finns mycket hjälp att få. Men inget som kan bota tyvärr.....
jojjea skrev 2019-06-25 23:33:17 följande:
Fick en till liten blödning/rosa flytning imorse men den slutade snabbt så jag hoppas att det inte är någon fara, men det fick mig inte att slappna av direkt.
Funderar också lite på hur mycket som är vanligt att ha gått upp i vikt så här långt. Har gått upp lite drygt 4 kg nu i v 17, var normalviktig innan grav. Tycker jag bara läser om folk som typ inte gått upp alls innan v 12-14. Är väl egentligen inte speciellt bekymrad själv, tycker att jag är så aktiv jag kan i nuläget och har okej matvanor, men verkar ha fått en BM som gärna pratar vikt och kost-/träningsråd.
Har ni andra som har BF i början på december börjat känna rörelser än? Upplever att jag känt lite fladder oftare och oftare de senaste 2 v men då det är mitt första barn vet jag inte om jag inbillar mig.
Kan absolut va bebis! Jag kände fladder redan vecka 12 denna graviditet. Samma i min första faktiskt. Men med barn två och tre kändes rörelserna sent då moderkakan låg i framvägg.
Vecka 16 kände jag första sparken på handen och även maken :)
Jag känner sparkar varje dag nu....
Jag har gått upp nästan 5kg (v 18).
Ja, jag blir mer och mer säker på att det är bebisen jag känner.

Känner det mest på eftermiddagarna och kvällarna och det blir tydligare hela tiden, ibland är det fullt ös därinne känns det som och ibland känns det nu som små buffar. Inte känt något utanpå än men det kanske inte är så långt bort.
Har RUL 8/7 i v 20 (19+3). Känns lite sent men nu är det ju som tur är inte så långt bort.