Inlägg från: oshark |Visa alla inlägg
  • oshark

BF december 2019

Anonym (bell) skrev 2019-05-26 01:34:33 följande:

fått se bebis å allt såg super ut , pjuh!

när ska ni börja ?boa?? jag vill ju börja redan nu!!

Jag är i v 10 och vi har redan börjat lite smått. Det första vi gjorde var att åka och köpa ett nytt skåp med dörrar till vår alkoholsamling haha.

Nä men det kommer ju bli en del kostnader, speciellt eftersom det är första barnet, så jag tänker att det bara är att börja. Har börjat titta på sängar och skötbord på Blocket redan.
  • oshark

Var hos BM för blodprov och blodtryck idag och passade på att göra ett UL. Vi kommer inte göra KUB så kändes skönt att göra ett UL nu precis innan vi berättar för alla, för att se att allt ser bra ut.

Såg två fina hjärnhalvor, armar och ben som fladdrade lite och en bebis som mätte 10+2 först sen 10+1 (är i 10+0 enligt ÄL-test). Så overkligt (första barnet).

• oshark
    Fian89 skrev 2019-05-28 15:15:33 följande:

Åh jag vill också se lilla knytet men får vänta till RUL. Min mage har verkligen ploppat ut nu, började i förrgår på 12+1 och idag går det inte att missa. Är det fler som fått mage så tidigt med första barnet? Eller ska jag ställa in mig på åttlingar?! Haha

Jag har liite mage nu i 10+0 men det mesta är tarmarna än så länge. När jag ligger på rygg i sängen kan jag dock ana en liten kula som inte går att dra in. Efter mat ser jag typ ut som v 30 haha

Mm, det var så skönt. Betalade för det själv (600 kr) eftersom det inte var ordinerat av BM men det var det så värt!
  • oshark
    Anonym (bell) skrev 2019-05-29 16:17:33 följande:

hur tänker ni gällande att ta reda på kön?

har rul i början på Juli och vi vill då (om ungen visar sig) ta reda på kön :)

Vi vill inte veta innan
  • oshark

En fråga till er som redan har barn:

Jag och min man har börjat titta lite smått på barnvagnar för att se om vi ska köpa en här eller i hans hemland (vad som blir billigast). Jag har hittat ett väldigt bra paketpris på Britax Smile 2 där man får både ligg- och sittdel plus derad minsta barnstol Primo och en barnstolsadapter.

Så jag undrar är det någon som har haft Britax Smile? Vad tyckte ni om den?

Annars: vad har ni haft för (duo)barnvagn? Och vilken bilbarnstol? Pris?

• oshark
    Honsomlängtar skrev 2019-06-05 15:16:10 följande:

Gick ur gruppen förut pga massa tid fram och tillbaka till gynakuten. Men igår så va vi äntligen på kub och där inne låg de en liten krabat som inte kunde va still. Fick den absoluta lägsta risken också på allting så de va skönt. Nu vågar man andas ut.

Finns de nån Facebook grupp?

Tänkte de verkar så tyst här inne hahaha

Finns en grupp som heter BF december 2019 där folk är väldigt aktiva.
  • oshark

RUL 5 augusti, då 19+6. Blev lite sent pga semester, BM hade önskat 19+0.

• oshark
    Josefinehej skrev 2019-06-23 20:54:25 följande:

Hur svarar man direkt till någon?

På telefonen trycker du på kugghjulet bredvid tummarna längst upp i hörnet på personens inlägg och väljer "Citera". På datorn har jag inte varit på länge så kommer inte ihåg hur det ser ut men är säkert liknande.
  • oshark
    Anonym (Puff) skrev 2019-06-29 22:07:32 följande:

Hej! Jag är i vecka 15 och känner ingen bebis, ingen foglossning (tror jag, är första graviditeten så vet inte hur något ?ska? kännas), inget illamående längre och inga humörsvängningar. Känner mig mest fet över magen och är extremt sugen på rödvin hela tiden! Sämsta cravingen ever...

Har rul i början av augusti och hoppas på att jag känner mig lite mer gravid efter att jag sett krabaten.

Slutade komma i kläderna för redan två månader sen, brösten är löjligt stora och magen har avslöjat mig för alla. Kunde behålla 3/28 par shorts nu när jag tog fram sommargarderoben - var köper ni bekväma mammakläder som passar för varma sommardagar?

Jag har turen att ha massa lösa sommarklänningar som fortfarande funkar men ASOS och Zalando har jättemycket fina mammakläder!
  • oshark
    Anonym (Villvamed) skrev 2019-07-04 16:41:34 följande:

Hej. Bf i december. Vill gärna gå med i den hemliga fb-gruppen. Har skickat meddelande till körsbärsdalen men hon kanske har semester för jag får inget svar. ?? vad gör jag nu? Vill så gärna vara med! ????

Jag tror att gruppen heter Gravida med bf december 2019 eller liknande på FB. Leta efter den och joina. Sen finns det även någon som heter BF december 2019 där folk är väldigt aktiva.
  • oshark
    Elenaa skrev 2019-08-17 18:20:56 följande:

Någon annan som har bf på julafton? Har det med första barnet nu men under de två tidigare ultraljuden var bf 21 dec men under RUL så bestämdes 24 dec istället.

Jag räknar att jag har BF julafton. BM säger 23/12 eftersom de räknar 39+6 men jag räknar 40+0 för jag gillar jämna siffror och julafton låter bättre
  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-10-29 12:09:21 följande:

Någon som vill ta sig tid och förklara för mig skillnaden på lön och hraviditetspenning?

Lön får du från din arbetsgivare för utfört arbete.

Graviditetspenning kan du få av FK om du har ett fysiskt ansträngande jobb du inte kan fortsätta med och arbetsgivaren inte kan omplacera dig till någon roll du kan utföra. Motsvarar ca 80 % av lönen upp till FK:s brytpunkt.
  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-10-30 10:34:40 följande:

Jo så långt vet jag, men om jag då på min fasta lön innan skatt får 19000, på 85%

Vad ungefär blir graviditetspenningen på då? Jag har fått allt beviljat från och med idag fram till 13 december, men skulle vilja veta på ett ungefär i pengarmessigt

Du kan inte gå in och kolla på FK:s kassakollen?
Svar på tråden BF december 2019