• Anonym (Om de skulle stinka när de är bland folk)

    Folk som inte duschar efter gymmet

    Tycker ni att det är dålig stil?

  • Svar på tråden Folk som inte duschar efter gymmet
  • Anonym (Om de skulle stinka när de är bland folk)
    Anonym (Fresh) skrev 2019-03-26 11:26:26 följande:

    Ny svett luktar ju inget så varför skulle det vara sunkigare än någon som hällt på sig parfym, nyss rökt, dålig hygien, dålig andedräkt osv?!

    De flesta har träningskläder på så man vet att de tränat.

    Alla tränar inte heller på gym. Är det äckligt att sitta på bussen med någon som sprungit en runda i skogen?

    Tänk lite!


    Inte äckligt, men lite dålig stil av vederbörande att inte duscha först. Jag hade gärna önskat en kultur där svett sågs precis som det var, nämligen något naturligt, men så är det ju inte för oss.
  • Anonym (Om de skulle stinka när de är bland folk)
    Anonym (hmmm) skrev 2019-03-26 12:47:37 följande:

    Själv har jag en hudsjukdom som gör att jag behöver stå minst 30 min i duschen för att efteråt sköta om den. Det gör jag helst hemma.


    Självklart. Jag tror att vi alla hade resonerat så om vi haft en hudsjukdom.
  • Anonym (Om de skulle stinka när de är bland folk)
    sextiotalist skrev 2019-03-26 13:28:40 följande:

    När jag har sprungit, så kan jag eftersvettas väldigt länge, och jag vet att jag inte är den enda, så personen bredvid dig kan vara som jag, även om personen har duschat så kan svettningarna pågå ett tag efteråt


    Hen hade träningskläder på sig. Är det möjligt att hen tagit på sig dem efter duschen?
  • sextiotalist
    Anonym (Om de skulle stinka när de är bland folk) skrev 2019-03-26 13:35:05 följande:
    Jag tycker att det är tämligen enkelt, en handduk och lite duschtvål bara. Hårtork finns i regel. Om man skäms över sin kropp på något sätt förstår jag däremot att man föredrar att duscha hemma.
    Alltså det finns andra anledningar, förutom att man är obekväm (jag skäms inte över min kropp) eller att det är krångligt, jag brukar alltid byta om till hemmakläder efter ett träningspass och tycker det är skönt att torka i lugn och ro. Jag gillar inte att "stressduscha", jag är en kvällsduschare, så jag väljer att lägga mina träningspass så att det fungerar med att "ta kväll" efter duschen, så de få gångerna jag går på ett gym, är det efter jobbet så att jag kan ta mig hem och njuta av duschen hemma.
  • Anonym (Nej)

    Bryr mig NOLL om var folk duschar. Människor som luktar svett träffar man väl på lite här och var, och visst det är ju trist.. men vad ska jag göra.

    Jag har inte tio minuter till gymmet som vissa här i tråden, jag har två minuter! Det ligger bokstavligt talat alldeles runt hörnet till där jag bor.

    Duschen på gymmet är ganska ofräsch.. Framför allt är det ofräscha människor där. Kan inte hjälpa det, men jag stör mig på det. Gubbar som hasar runt fram och tillbaka helt planlöst, med en alldeles för liten handduk på axeln och pitten i vädret. Och inte verkar veta var dom ska nånstans, samtidigt som dom uppehåller sig alldeles för länge i duschutrymmen. Män som ställer sig bredvid i duschen, trots att det finns ett antal lediga duschar att välja på. Nakna gubbar som står och rakar sig vid nåt handfat (det gör man väl för fan hemma?).

    Äckligast var när en snubbe klippte tånaglarna NAKEN inne i duschen??? Har folk absolut noll hyfs?

    Ser ingen anledning att hålla på och böka med ombyte, och behöva ta hand om en fuktig handduk hem som ska knölas ned i en plastpåse efteråt. Som jag riskerar att glömma där..

    Går så mycket fortare och smidigare att sprinta hem, kasta in kläderna direkt i tvättmaskinen, och sedan duscha i lugn och ro. För att sedan gå runt i tunna tunna kläder medan jag vädrar lite, för att undvika eftersvettning. Eftersvettas nåt enormt annars!

  • Anonym (Nej)
    sextiotalist skrev 2019-03-26 13:23:53 följande:

    Jag har aldrig gillat att vara naken och duschat offentligt.


    Jag hade inga problem med det i skolan eller lumpen, och jag tränade simning under uppväxten, så jag duschade dessutom två-tre gånger i veckan både före och efter träningen på det lokala badhuset. Reagerade inte på nåt särskilt sätt på det..

    Men nu som vuxen avskyr jag att vara naken bland andra. Att byta om i omklädningsrum och var naken några sekunder bland andra bekommer mig inte, men offentliga duschrum. Om det åtminstone var rent och fräscht...
  • sextiotalist
    Anonym (Nej) skrev 2019-03-26 14:05:55 följande:

    Bryr mig NOLL om var folk duschar. Människor som luktar svett träffar man väl på lite här och var, och visst det är ju trist.. men vad ska jag göra.

    Jag har inte tio minuter till gymmet som vissa här i tråden, jag har två minuter! Det ligger bokstavligt talat alldeles runt hörnet till där jag bor.

    Duschen på gymmet är ganska ofräsch.. Framför allt är det ofräscha människor där. Kan inte hjälpa det, men jag stör mig på det. Gubbar som hasar runt fram och tillbaka helt planlöst, med en alldeles för liten handduk på axeln och pitten i vädret. Och inte verkar veta var dom ska nånstans, samtidigt som dom uppehåller sig alldeles för länge i duschutrymmen. Män som ställer sig bredvid i duschen, trots att det finns ett antal lediga duschar att välja på. Nakna gubbar som står och rakar sig vid nåt handfat (det gör man väl för fan hemma?).

    Äckligast var när en snubbe klippte tånaglarna NAKEN inne i duschen??? Har folk absolut noll hyfs?

    Ser ingen anledning att hålla på och böka med ombyte, och behöva ta hand om en fuktig handduk hem som ska knölas ned i en plastpåse efteråt. Som jag riskerar att glömma där..

    Går så mycket fortare och smidigare att sprinta hem, kasta in kläderna direkt i tvättmaskinen, och sedan duscha i lugn och ro. För att sedan gå runt i tunna tunna kläder medan jag vädrar lite, för att undvika eftersvettning. Eftersvettas nåt enormt annars!


    En till som eftersvettas med andra ord :).
    Jo, det är jätteskönt att strosa omkring i svala kläder hemma efteråt än att knö på sig kläder när man är halvfuktig. Jag har turen att gymet ligger granne med min arbetsplats, så jag klär om på jobbet och det enda jag har med mig är nycklarna till jobbet och en mobiltelefon (för att lyssna på musik) och självklart träningsskorna. Varför ska jag böka med mig handduk och annat då?
  • Anonym (Nej)
    sextiotalist skrev 2019-03-26 14:11:32 följande:

    En till som eftersvettas med andra ord :).

    Jo, det är jätteskönt att strosa omkring i svala kläder hemma efteråt än att knö på sig kläder när man är halvfuktig. Jag har turen att gymet ligger granne med min arbetsplats, så jag klär om på jobbet och det enda jag har med mig är nycklarna till jobbet och en mobiltelefon (för att lyssna på musik) och självklart träningsskorna. Varför ska jag böka med mig handduk och annat då?


    Ja! Fast den sortens efter-svett bukar ändå torka fort och vara mer luktfri generellt. Upplever jag det som i alla fall.. Kanske bara är en känsla..? Avskyr eftersvettning alldeles oavsett.

    Men jag har mer än en gång kommit hem toksvettig efter att ha duschat ute.. och sedan krängt på mig en tröja och sedan promenerat hem från något träningspass.

    Nu bor jag ju som tur är så nära men, jag hatar verkligen offentligt duschande..
  • Anonym (L)

    Jag brukar köra spinning efter jobbet och tar sedan pendeltåget hem.
    Duschar alltid efter spinning förståss, men får ibland brutala eftersvettningsattacker på tåget. Speciellt om jag fått stressa mellan gymmet och tåget. Mina tåg går i halvtimmestrafik så ibland blir det en riktig rush till perrongen.
    Det får mina medressenärer stå ut med. Var man inte ingrodd med gammal svett innan passet luktar det inte så mycket.

  • Anonym (L)

    Hade jag bott runt hörnet hade jag alltid duschat hemma. På vissa gym är det hysteriskt trångt runt kl 18. Hatar att stå och trängas.

Svar på tråden Folk som inte duschar efter gymmet