• Anonym (Ts)

Undersköterska, vad tjänar du i månadslön?

Du som arbetar som undersköterska, vad tjänar du i månadslön? Skriv gärna även hur lång erfarenhet du har samt om du arbetar inom kommunen, landsting etc

• Svar på tråden Undersköterska, vad tjänar du i månadslön?
  • Anonym (Uska)
    Anonym (J) skrev 2019-03-26 23:27:41 följande:

Sjukt hög lön för en uska. Inte konstigt vården skriker efter utbildad personal när ngn med gymnasieutbildning tjänar i stort sett lika mycket som de med skyhöga studielån.

Andrar studielån är ju dock inte mina bekymmer. Men den stora avundsjukan för att jag får en vettig lön för mitt arbete är mer förvånande.
  • Sharper

Kommunalt äldreboende, jobbat i 9 år (ett par år som timvikarie) och varit färdig undersköterska i 7 år till sommaren. Är 27 år gammal. Har 24 420:-

• Engulgummianka

22800 före skatt på en heltidstjänst jobbar 90%

Jobbar kommunalt på ett äldreboende

Har ca 10 år inom vården

• Anonym (Nix)
    Anonym (Uska) skrev 2019-03-27 07:14:57 följande:
    Andrar studielån är ju dock inte mina bekymmer. Men den stora avundsjukan för att jag får en vettig lön för mitt arbete är mer förvånande.
    Det finns ingen kommun i Sverige som  ger 32.000 kr i grundlön för en "vanlig" USKA. Antingen bor du i annat land, räknar med OB eller har något utökat ansvar som ger högre lön.
  • Anonym (Tr)

Jobbar heltid.

Varit usk i 10år och vårdbiträde i ca 3år

Min lön är ca 31.000kr innan skatt. Får ut ca 22-26.000kr beroende på ob. Jobbar i landstinget.

På boende (attendo)fick jag 19,500kr i heltidslön. Jävla skitställe. Bytte till Vardaga och ökade till 24.300kr och nu ligger jag där jag ligger efter bra rbetsinsats så ökningen på lönen alltid varit maxkvot.

• Anonym (Hulken)

Har 26.800 grundlön boende, vi är så underbetalda har jobbat i 20 år. Börjar i landstinget snart och fick faktiskt upp min lön.

• bananen86

23 500 just nu. Inne på tredje året i samma kommun. Ca 6 års usk-erfarenhet. Hemtjänst 100 %. Tycker väl egentligen att det är flera tusen för lite i månaden...

• Anonym (J)
    Anonym (Uska) skrev 2019-03-27 07:14:57 följande:

Du förstår verkligen inte problemet. Att du tror att det handlar om avundsjuka är ju mest patetiskt.
  • mammatill6

[quote=79529794][quote-nick]Anonym (Uska) skrev 2019-03-27 07:14:57 följande:[/quote-nick]Andrar studielån är ju dock inte mina bekymmer. Men den stora avundsjukan för att jag får en vettig lön för mitt arbete är mer förvånande.[/

Fast du kan ju inte ha 32000 innan skatt och få ut 21. Jag får ut nästan 21 på en lön på 25600:-. Annars betalar du 35%i skatt.

• Anonym (Oj)

6 månader i kommunen och fick 24500 är i 30 års ålder och utbildad usk

• Anonym (Oj)
    lilagrodautanben skrev 2019-03-27 21:21:23 följande:

Men shit!! Jag hade 18 när jag var uska

Surt . Fy . Jag gick upp 2500 av att bara byta jobb från provat till kommunalt
  • Anonym (12år)

Har jobbar som usk i 12 år, 8 år hos denna arbetsgivare privat, har 27100 på 100%

• lilagrodautanben
    Anonym (Oj) skrev 2019-03-27 21:35:41 följande:

Surt . Fy . Jag gick upp 2500 av att bara byta jobb från provat till kommunalt

Verkligen! Bytte sen men jobbar inte som uska men tjänat bättre. 24 nu. Jag jobbade kommunalt med 18. Stackarna som jobbade under mig tjänade 12 före skatt. Då kan man ju lika gärna va arbetslös
  • Anonym (Sll)

Tjänar 29 plus ob. Jobbat i 9 år

Svar på tråden Undersköterska, vad tjänar du i månadslön?