• Anonym (Ts)

Undersköterska, vad tjänar du i månadslön?

Du som arbetar som undersköterska, vad tjänar du i månadslön? Skriv gärna även hur lång erfarenhet du har samt om du arbetar inom kommunen, landsting etc

• Svar på tråden Undersköterska, vad tjänar du i månadslön?
  • Anonym (Uska)
    Anonym (J) skrev 2019-03-26 23:27:41 följande:

Sjukt hög lön för en uska. Inte konstigt vården skriker efter utbildad personal när ngn med gymnasieutbildning tjänar i stort sett lika mycket som de med skyhöga studielån.

Andrar studielån är ju dock inte mina bekymmer. Men den stora avundsjukan för att jag får en vettig lön för mitt arbete är mer förvånande.
  • Sharper

Kommunalt äldreboende, jobbat i 9 år (ett par år som timvikarie) och varit färdig undersköterska i 7 år till sommaren. Är 27 år gammal. Har 24 420:-

• Engulgummianka

22800 före skatt på en heltidstjänst jobbar 90%

Jobbar kommunalt på ett äldreboende

Har ca 10 år inom vården

• Anonym (Nix)
    Anonym (Uska) skrev 2019-03-27 07:14:57 följande:
    Andrar studielån är ju dock inte mina bekymmer. Men den stora avundsjukan för att jag får en vettig lön för mitt arbete är mer förvånande.
    Det finns ingen kommun i Sverige som  ger 32.000 kr i grundlön för en "vanlig" USKA. Antingen bor du i annat land, räknar med OB eller har något utökat ansvar som ger högre lön.
  • Anonym (Tr)

Jobbar heltid.

Varit usk i 10år och vårdbiträde i ca 3år

Min lön är ca 31.000kr innan skatt. Får ut ca 22-26.000kr beroende på ob. Jobbar i landstinget.

På boende (attendo)fick jag 19,500kr i heltidslön. Jävla skitställe. Bytte till Vardaga och ökade till 24.300kr och nu ligger jag där jag ligger efter bra rbetsinsats så ökningen på lönen alltid varit maxkvot.

• Anonym (Hulken)

Har 26.800 grundlön boende, vi är så underbetalda har jobbat i 20 år. Börjar i landstinget snart och fick faktiskt upp min lön.

• bananen86