• Anonym (Fusk)

Deklarationsfusk

Hej

Nu är det deklarationstider. Nu till min fråga.

Min arbetsplats ligger c:a 4 mil från mig men jag startar mitt arbete bara 5 km hemifrån med bil från företaget (Budbil) Funderar på om jag ska ljuga och dra av resor ( 8 mil om dagen) o få tillbaka skatt som jag inte har rätt till.

Vet att man inte får göra så här (Inte massa gap nu) men undrar hur stor chans det är att man "åker dit" och konsekvenserna isåfall ?

Om skatteverket bara kollar vart jag bor,var arbetsgivaren har sin adress och avstånd borde jag klara mig men tacksam för tips även om det är "omoraliskt"

• Svar på tråden Deklarationsfusk
  • Anonym (LaserDude)

Ljig på du. Vi får alltmindre för våra pengar ändå. Ljug så mycket du kan !

• Pierott

Om dom misstänker fusk kan dom dock kräva kvitto eller bevis på att du tankar bilen. Har nästan 7mil till mitt företag men börjar 15meter från hemmet, skulle vilja fuska men jag är för feg för de

• Anonym (Jag)

Jag har mig veterligen aldrig blivit kollad så sannolikheten för att bli kollad så på detalj tror jag är liten. Straffet om man blir påkommen vet jag inte riktigt men det beror väl lite på hur mycket man fuskat och jag gissar att har man annat brottsligt i sin bakgrund kan det vara till last. Men betala tillbaka med ränta lär man väl få göra och sedan kanske böter på det

• Anonym (Fusk)

Om dom ska komma på det så måste dom ju i praktiken ringa företaget och fråga "Börjar verkligen ............hos er på morgonen ? Låter ju inte så sannolikt men undrar vad mitt straff skulle bli om jag blev påkommen ? Osant intygande lär ju vara svårt att komma undan...Törs nog inte heller .......

• Anonym (Kör på.)

Staten rövknullar oss ändå med skatt på moms och ännu mer skatt..

Vad får vi för det?? Ingenting...

Sjukvården raseras..

Stora dagisgrupper.

Stora skolgrupper.

En LSS som inte finns.

Påtvingad skatt på tvinnehav oavsett om du har tv lr ej.

Högre skatter och avgifter än faktiskt elförbrukning

Äldreomsorg som sparas in...

Som sagt... Kan du bluffa och rövknulla tillbaka så gör det...

• Anonym (LaserDude)

I värsta fall underkänner de avdraget. Jag försöker med en hel del. Går det så går det.

• Anonym (Stina)

Risken finns ju, det räcker att skatteverket bestämmer sig för att kolla upp avdrag för resor ett år så ligger du risigt till. Då får du dels betala tillbaka det du fått avdrag för, dels åtalas för skattebrott eller skatteförseelse. Det är alltså ingen blankett du får hemskickad utan du får infinna dig i domstol. Och hamnar i straffregistret. Som lägst får du då böter och i värsta fall fängelse. Och om det dessutom är företagets bil så lär de ju ha bra koll på hur mycket och långt du kört. Go känsla att bli kallad till chefen för att du använt företagets bil för att skattefuska.

Skatteverket kan utreda den typen av brott 6 år tillbaka i tiden så du har ju några år att vara nervös på. Sedan är det omoraliskt osv men om du bara tänker egoistiskt så gör du något väldigt dumt för rätt lite pengar.

• Anonym (Stina)
    Anonym (Kör på.) skrev 2019-03-27 17:06:24 följande:

Staten rövknullar oss ändå med skatt på moms och ännu mer skatt..

Vad får vi för det?? Ingenting...

Sjukvården raseras..

Stora dagisgrupper.

Stora skolgrupper.

En LSS som inte finns.

Påtvingad skatt på tvinnehav oavsett om du har tv lr ej.

Högre skatter och avgifter än faktiskt elförbrukning

Äldreomsorg som sparas in...

Som sagt... Kan du bluffa och rövknulla tillbaka så gör det...

130 miljarder försvinner i skattefusk. Varje år. Där har du pengarna till LSS, äldreomsorg, skolan osv osv. Maken till bortskämd attityd du har - som svensk får man allt serverat och man har ändå mage att fuska med skatten och dessutom kalla sig rövknullad. Är du helt väck?
  • Anonym (Nacksky)
    Anonym (Stina) skrev 2019-03-27 17:24:21 följande:

130 miljarder försvinner i skattefusk. Varje år. Där har du pengarna till LSS, äldreomsorg, skolan osv osv. Maken till bortskämd attityd du har - som svensk får man allt serverat och man har ändå mage att fuska med skatten och dessutom kalla sig rövknullad. Är du helt väck?

Hörs som ett normalt förfarande för en SD?are, dubbelmoralens väktare .
  • Anonym (LaserDude)

Det som kan hända är att de ger dig avslag. Inget krav på att du sparar kvitton och bilder på km mätare på din bil. Testa.

Svar på tråden Deklarationsfusk