• Killenlowkey

Vad mena hon med personkemi?

Yes går rakt på sak. Snackat med en tjej ett bra tag som ja besluta och träffa, både ville också gärna göra det. Vi sågs hos henne och såg film och snackade. Både hade kul och vi lärde känna varandra. Sedan några dagar efter frågade jag om hon ville ses igen, då svarade hon mer att hon ville bara ses som kompisar då hon inte tyckte att vi hade nån kemi mellan varandra. Medan hon samtidigt sa att hon hade riktigt kul och att vi klickade med varandra. Men snälla kan nån hjälpa mig förstå då vad hon mena med att hon tyckte att vi inte hade någon kemi när hon både tyckte att det var kul och att vi klickade?

• Svar på tråden Vad mena hon med personkemi?
  • Anonym (tror)

Det hon menade var nog att det saknades attraktion från hennes sida

• Godisbuske

Hon kände ingen sexuell attraktion när ni umgicks. Du va helt enkelt lite för tam.  Sedan så vill ju tjejer oftast inte såra en kille, så hon försökte avsluta så fint hon kunde. Blev lite luddigt för dig såklart. Så det är bara glömma och gå vidare, vill hon vara bara vän, så säg att du vill mer och be henne höra av sig om hon ändrar sig. Säg att du hade det riktigt trevligt och hon är en fin tjej. Sedan går du vidare i ditt liv med en dörr lite på glänt ifall hon sträcker ut en hand i framtiden.

Va inte så tam då, utan ge henne det hon ville ha.

Lycka till och lär dig av läxan till nästa dejt

• Anonym (me)
    Godisbuske skrev 2019-03-27 23:54:20 följande:

Hon kände ingen sexuell attraktion när ni umgicks. Du va helt enkelt lite för tam.  Sedan så vill ju tjejer oftast inte såra en kille, så hon försökte avsluta så fint hon kunde. Blev lite luddigt för dig såklart. Så det är bara glömma och gå vidare, vill hon vara bara vän, så säg att du vill mer och be henne höra av sig om hon ändrar sig. Säg att du hade det riktigt trevligt och hon är en fin tjej. Sedan går du vidare i ditt liv med en dörr lite på glänt ifall hon sträcker ut en hand i framtiden.

Va inte så tam då, utan ge henne det hon ville ha.

Lycka till och lär dig av läxan till nästa dejt

Vad menar du med att man inte ska vara tam oså?
  • Anonym (H)

Hon kände helt enkelt ingen attraktion och ni klickade inte på det där speciella sättet som ger en pirr i magen. Det spelar ingen roll hur rolig du var, hur snyggt du klädda dig eller hur mycket du flirtade. Finns det inte där så finns det inte där! Du kan vara hur snygg, sexig, rolig eller underbar som helst, men klickar det inte på det själsliga planet då gör det bara inte det. Acceptera bara och leta vidare.

• Anonym (KYA)
    Anonym (me) skrev 2019-03-28 00:11:48 följande:
    Vad menar du med att man inte ska vara tam oså?
    Bry dig inte om vad fjanten skrev. Du ska vara dig själv och funkar det inte, next.
  • Anonym (rrr)

Det är ju så att man inte känner lika starkt för alla. Ni hade kul, men hon kände det mer som kanske med en kompis. Det är ganska snabbt gjort att inse om man tycker det är "värt" att gå vidare med någon eller inte, efter en dejt. Vibbarna liksom. 

Man kan nog sammanfatta det som att hon tyckte du var trevlig, kul att hänga med men det saknades det där som gör att man vill gå vidare till nästa nivå. Därför är hon inte rätt tjej för dig utan du får försöka med någon annan.

• Killenlowkey

Okej tack för alla svar! Ska faktiskt träffa henne igen även att hon sa att hon bara tyckte om mig som vän, jag ska förhoppningsvis kunna ändra hennes uppfattning om mig. För det var någonting med henne som gör att jag bara fastnade vid henne på direkten och kan inte sluta tänka på henne och gillade henne verkligen.

Jag tänkte att jag skulle bjuda ut henne på en middag om ingen annan har en ännu bättre idé för mitt fall?

• Ignoramus

Bjuda på middag känns lite som att du inte fattat vinken, jag skulle börja med något mildare i så fall. Alternativt gå vidare, om du inte är helt ok med att det med största sannolikhet inte kommer bli något mer.

Killenlowkey skrev 2019-03-28 08:15:43 följande:

Okej tack för alla svar! Ska faktiskt träffa henne igen även att hon sa att hon bara tyckte om mig som vän, jag ska förhoppningsvis kunna ändra hennes uppfattning om mig. För det var någonting med henne som gör att jag bara fastnade vid henne på direkten och kan inte sluta tänka på henne och gillade henne verkligen.

Jag tänkte att jag skulle bjuda ut henne på en middag om ingen annan har en ännu bättre idé för mitt fall?

• Anonym (KYA)
    Killenlowkey skrev 2019-03-28 08:15:43 följande:

Jag skulle inte ha träffat en tjej igen om hon bara såg mig som vän, om jag ville mer. För jobbigt.
  • Anonym (KYA)
    Anonym (KYA) skrev 2019-03-28 08:20:44 följande:
    Jag skulle inte ha träffat en tjej igen om hon bara såg mig som vän, om jag ville mer. För jobbigt.
    Gjort det misstaget. Och när tjejer börjar prata om andra killar... Kräks
Svar på tråden Vad mena hon med personkemi?