• Stolt Farsa

    Hur varmt är det i poolen?

    Tja.

    Jag och min familj ska ut och resa i april. Hotellet har ingen poolvärmare. Hur varmt kommer det isf vara i poolen om det är 25 grader i solen?

  • Svar på tråden Hur varmt är det i poolen?
  • Anonym (?)
    Stolt Farsa skrev 2019-03-28 21:09:15 följande:

    Tja.

    Jag och min familj ska ut och resa i april. Hotellet har ingen poolvärmare. Hur varmt kommer det isf vara i poolen om det är 25 grader i solen?


    Det känns väldigt svårt att svara på med så lite information. Här har det varit ca 30 grader i solen idag och hade jag haft en ouppvärmd pool så hade den garanterat varit svinkall.
  • Frontline
    Stolt Farsa skrev 2019-03-28 21:09:15 följande:
    Tja.

    Jag och min familj ska ut och resa i april. Hotellet har ingen poolvärmare. Hur varmt kommer det isf vara i poolen om det är 25 grader i solen?
    Hur långt är ett snöre?

    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Resglad)
    Stolt Farsa skrev 2019-03-28 21:09:15 följande:

    Tja.

    Jag och min familj ska ut och resa i april. Hotellet har ingen poolvärmare. Hur varmt kommer det isf vara i poolen om det är 25 grader i solen?


    Helt omöjligt att svara på egentligen. Men tyvärr iskallt iallafall.

    Vid avsaknad av poolvärme brukar havet vara varmare.
  • Fliselisan

    Om man tänker sig Kanarieöarna i januari februari med en temperatur på 21-25 grader på dagen så är en ouppvärmd pool svinkall. Den hurtiga kanske kan ta ett dopp men inget man mysbadar i. Hur många grader vet jag ej men alldeles för kallt.

    Sen beror det ju på hur varma nätterna är också.

  • Anonym (?)

    Fast det är ju skillnad också på 25 grader i solen och hur många grader det egentligen är ute..kan ju vara runt 10 grader då? Och krypa ner till minusgrader på natten? Då är det garanterat inte varmt....

  • mammatill6

    Va i Turkiet i början av maj ett år.27-30 grader i skuggan, svalare på kvällen. Poolen- svinkall. Badade inte

  • FtS70

    En ouppvärmd pool ligger strax över luftens nattemperatur, enligt min erfarenhet. I Sverige på sommaren ligger vår på 16-17 ca, och i Florida just nu 22.

  • Stolt Farsa

    Tack för svar. Trist att det troligen kommer vara kallt i poolen. Vi ska till Cap Verde

  • Anonym (?)
    Stolt Farsa skrev 2019-03-30 15:25:17 följande:

    Tack för svar. Trist att det troligen kommer vara kallt i poolen. Vi ska till Cap Verde


    Fast där är det ju inte 25 grader i solen. Det är 25 grader i skuggan och 19 grader på natten.
Svar på tråden Hur varmt är det i poolen?