• Glennhtc

Digitalklockor

Nu när förkylningstiderna har lagt sig så uppstod en diskussion runt fikabordet på jobbet. Undrar om det finns någon med stort intresse för klockor här inne då jag undrar om en digitalklocka kan ?dra? sig. Efter många hetsiga diskussioner på jobbet så vill jag verkligen gå till botten med det hära..

• Svar på tråden Digitalklockor
  • Charlie47

Hej,

Jag har två digitala klockor hemma som har dragit sig. Hur är det möjligt egentligen?

• Kjell2
    Glennhtc skrev 2019-03-29 08:26:22 följande:

Nu när förkylningstiderna har lagt sig så uppstod en diskussion runt fikabordet på jobbet. Undrar om det finns någon med stort intresse för klockor här inne då jag undrar om en digitalklocka kan ?dra? sig. Efter många hetsiga diskussioner på jobbet så vill jag verkligen gå till botten med det hära..

Beror hur tiden räknas i den digital klockan. Billiga urverk bygger på en enkel digital räknare. Ingen större precission i en sån. 
  • Glennhtc

Tack för svar! Undra om man skall reklamera klocka eller bara landa i att tiden inte är konstant. Ger det över helgen tror jag.

• BigMama2018

Problemet är att de flesta människor bara är snåla. Köp ett rejält armbandsur eller ring Fröken Ur! För telefon har du väl???

• Charlie47

Den ena digitala klockan hemma har jag nu gjort mig av med, eftersom den drog sig väldigt mycket. Den andra är av märket Philis och det ska väl vara bra kvalitet?

• Glennhtc

Det här blev ju stökigt. Jag gav detta över med en rejäl funderare över helgen men när jag i morse kollade på klockan så går den 1 timme före. Måste nog gå tillbaka med min klocka...känns obehagligt det hära.

Svar på tråden Digitalklockor