När behövs benskydd?
Min dotter ska börja på fotboll. Jag har införskaffat kläderna som behövs, men ska jag köpa benskydd också? Står inget om att det behövs, när brukar de börja med sånt?
Min dotter ska börja på fotboll. Jag har införskaffat kläderna som behövs, men ska jag köpa benskydd också? Står inget om att det behövs, när brukar de börja med sånt?
Det finns ju benskydd för barn, så köp det nu.
Så fort de spelar en match, så måste de ha benskydd. Jag har sett domare som stoppat 7-åringar från att spela, när de glömt benskydden. Skaderisken blir för stor utan skydd.
De har benskydd även vid träning.
I vår klubb är det obligatoriskt från starten i fotbollsskolan, så köp benskydd också.
Mitt barn använde beskydd vid första träningen. Det var obligatoriskt.
Nu, det är krav på match men då barnen inte är så pricksäkra kan det lätt hända att benen blir träffade istället för bollen.
De kommer bara ha ?lekmatcher?, de är 4-5 år gamla.
Tycker det är konstigt att de inte sagt något om det, men det är kanske lika bra att ha oavsett om de andra använder det eller inte, det skadar ju inte iaf.
De kommer bara ha ?lekmatcher?, de är 4-5 år gamla.
Tycker det är konstigt att de inte sagt något om det, men det är kanske lika bra att ha oavsett om de andra använder det eller inte, det skadar ju inte iaf.
Är ju inte så skönt att bli sparkad på smalbenet av misstag även om den andra är 4 år.
Från att de börjar ha fotbollsskor har vi använt. Inne har vi inte använt benskydd nu i vinter och när det var bollkul (3-5 år) var det i stort sett inga som hade benskydd.