• Anonym (superenkel)

    kan killar vara bisexuella?

    En bekant har fem väninnor jag vet är bisexuella. När jag sa att jag tänder på killar också, då sa hon att jag är bög.
    Är det så för tjejer? Om en kille tänder på andra killar, då är han bög?

  • Svar på tråden kan killar vara bisexuella?
  • Anonym (Pia)

    För mig är bög synonymt med homosexuell man. Jag skulle inte använda ordet om en bisexuell man. Faktum är att jag är väldigt försiktig med att använda ordet bög överhuvudtaget, eftersom jag vet att det kan uppfattas som nedsättande.

  • Anonym (superenkel)

    Ja, jag är inte homosexuell. Men enligt henne så kan killar inte tända på andra killar om de inte är homosexuella. Hennes väninnor dock, de är bisexuella.

  • Anonym (Va)

    Heterosexuell - tänder på motsatta könet

    Homosexuell - tänder på samma kön

    Bisexuell - tänder på båda

    Självklart kan killar också bara bisexuella. Många, särskilt tjejer, verkar tro att bisexuell är ett ord som är örnmärkt till tjejer som som blir tillsammans med killar men gillar att strula med tjejkompisar på krogen. Din kompis har fel.

  • Tom Araya
    Anonym (superenkel) skrev 2019-03-30 10:04:16 följande:

    En bekant har fem väninnor jag vet är bisexuella. När jag sa att jag tänder på killar också, då sa hon att jag är bög.
    Är det så för tjejer? Om en kille tänder på andra killar, då är han bög?


    Eftersom bög mer är talspråk än formellt språk, så kan ordets betydelse ha olika skiftningar mellan människor.

    För vissa är män som  har sex med män= bögar
    För vissa är män med lite mer femininmt utseende, beteende
    ...
  • Anonym (:))

    Kvinnor kan vara rätt homofobiska (det kan män med) men det verkar inte vara kopplat till deras egen sexualitet på samma sätt som för män. Jag har svårt att tro att en bisexuell man skulle ha någon slags illvilja mot vare sig en lesbisk eller bisexuell kvinna beroende på hennes läggning. Men kvinnor frikopplar sin sexualitet från sina åsikter, och störs inte av att det är dubbelmoral, så de kan ogilla bögar oavsett sin egen läggning.

    När hon kallar dig bög trots att du är bi, är det rätt nedsättande. Medvetet nedsättande.

  • Aliona

    Självklart inte. Båda män och kvinnor kan vara bisexuella. För övrigt är det inte upp till någon annan att bedöma vilken sexuell läggning man har. Att vara bög/flata eller bi är väldigt mycket en fråga om identitet och det är något man själv måste komma fram till och landa i.

  • Anonym (Djuribur)

    Jag betäcknar mig som i huvudsak Hetero.

    Först i andra hand betäcknar jag mig som Homosexuell bög. Jag är också överkåt och har en kropp som helt ärligt är "uppeggande"

    Det kan räcka att kag ser en knäskål på mig själv så börjar kuken att svälla upp. Det kan var att jag vaknar och sätter mig på sängen och vill slicka mina solade ben med varsamt tränade delmuskulatur från ett 50 tal specialövningar. Kan gå förbi en spegel se min putröv och känma ett stprt behov att brptta med mig själv pch vålta mitt arsle där på golvet i badrummet.

    Men så kommer jag plötsligt på.

    "Så behandlar man inte en kvinna"

  • Mr jonsson
    Anonym (superenkel) skrev 2019-03-30 10:04:16 följande:

    En bekant har fem väninnor jag vet är bisexuella. När jag sa att jag tänder på killar också, då sa hon att jag är bög.

    Är det så för tjejer? Om en kille tänder på andra killar, då är han bög?


    Tycker du ska säga upp den där bekanskapen.

    Bög är när man bara hyser känslor för män, dvs involverat kärlek, kyssar o sex.

    Men sen blir det en gråzon enligt mej o inte helt enkelt.

    Bi för mej är när man är både bög o hetro .

    Hmm jag då,?? Jag är hetro men jag gillar kliva in i rollspel och klä upp mej som sexig tjej och låta en man knulla mej som attan och därefter återgår jag till mitt normala hetro.

    Jag får rysningar av tanken av att hålla en mans hand, pussas, sova ihop och absolut inga känslor, utan mannen är helt enkelt min sexleksak.

    Därmed klassar jag mej fortfarande som hetro.....eller
  • Anonym (Bi-killen)

    Klart killar kan vara bisexulla,jag anser att jag är det då jag har sex med både killar o tjejer och även transvestiter

Svar på tråden kan killar vara bisexuella?