• Anzil

    Hur är det att vara en mor och ta hand om två småbarn?

    Hej!

    Jag undrar rent allmänt hur det är att vara en MAMMA, inte en förälder. Utan just en kvinnlig förälder, liksom en mamma som tar hand om sina två småbarn själv. En flicka och en pojke. I åldrarna från förskola och lågstadiet.

    Hur är det?

    Stressigt?

    Hur känns livet och känner man att man kan få en egen tid?

    Jag känner någon som befinner sig i den sitsen och ibland när hon är tvungen att jobba på en helgdag så får hon hjälp ifrån en släkting. Så hon har lite stöd. Hur ofta släktingen hjälper till vet jag inte. Men när hon behöver jobba på en helgdag så vet jag att hon får hjälp.

    Jag blir bara rent nyfiken hur det känns i en sådan position. Jag tycker det är beundransvärt och skulle vilja ge en komplimang, men jag vet inte riktigt. Låter nästan som om man samtidigt förolämpar människan då vilket jag inte vill att det skall låta som.

  • Svar på tråden Hur är det att vara en mor och ta hand om två småbarn?
  • Meriall

    Det är stressigt och man har inte mycket tid att känna efter hur man själv mår. Så upplever jag att det är. Man är trött jämt. Det är fint av dig att vilja uppmärksamma något som man får kämpa mycket för men många tar för givet.

  • Jagochdublirvi

    Stressigt. Ständiga skuldkänslor för att inte räcka till. Sorg över att inte kunna göra allt man vill för sina barn. Saknad för att man inte kan göra det man ibland skulle vilja göra bara för sig själv för att påminna sig själv om att man inte bara är mamma. Men framförallt helt underbart att ha barnen, få ge kärlek och få kärlek från dom, få vara en del av deras utveckling och en del av deras liv.

    Vill du hjälpa, erbjud dig att hitta på något med barnen.

  • Anzil
    Jagochdublirvi skrev 2019-04-01 22:57:31 följande:

    Stressigt. Ständiga skuldkänslor för att inte räcka till. Sorg över att inte kunna göra allt man vill för sina barn. Saknad för att man inte kan göra det man ibland skulle vilja göra bara för sig själv för att påminna sig själv om att man inte bara är mamma. Men framförallt helt underbart att ha barnen, få ge kärlek och få kärlek från dom, få vara en del av deras utveckling och en del av deras liv.

    Vill du hjälpa, erbjud dig att hitta på något med barnen.


    Meriall skrev 2019-04-01 22:15:05 följande:

    Det är stressigt och man har inte mycket tid att känna efter hur man själv mår. Så upplever jag att det är. Man är trött jämt. Det är fint av dig att vilja uppmärksamma något som man får kämpa mycket för men många tar för givet.


    Skulle det kännas dumt att köpa en present som är någonting om att hon är en bra mor, symbol present?

    Jag kommer att understryka att jag inte ser henne som en mamma, utan presenten handlar mer om att hon skall bli påmind om att hon har en fantastiskt personlighet och därav gör ett bra jobb/bra mamma. Jag tror att hon behöver en sådan påminnelse. Det känns lite som om hon är väldigt osäker av sig och döljer det mesta av hennes dåliga självkänsla.


    Det där med att leka med hennes barn skulle faktiskt vara roligt och mycket bra. Det kan nog kännas skönt för henne att någon vill vara barnvakt eller bara vill umgås med barnen.

Svar på tråden Hur är det att vara en mor och ta hand om två småbarn?