• Anonym (Orätt­vist)
    Äldre 2 Apr 08:01
    1716 visningar
    13 svar
    13
    1716

    Ingen gulesäck

    Jag och maken har försökt jätte länge att få barn. Gick igenom ett ivf försök som misslyckades. Så jag hade gett upp hoppet om att någonin bli gravid så när glädje beskedet kom för ungefär 3 veckor sedan var vi i exstas. Men i fredags fick jag rosa röd aktigt blod på pappret när jag torkade mig. Kom sen in på gyn akuten på förmiddagen. Gynekologen hitta bara en tom hinsäck på 12 mm. Jag ska va i vecka 6+4. Så det känns inte lovande när dom inget hittade. Jag och maken förbereder oss för det värsta. har någon annan råkat ut för samma sak?

  • Svar på tråden Ingen gulesäck
  • Äldre 2 Apr 09:18
    #1

    Jag beklagar för er. Samma sak hände mig för 6 månader sedan..en liten blödning och sen åkte vi in för att kolla på gyn. Där fanns inget foster eller gulesäck. Var då i vecka 6+3.. en vecka senare fick vi tid igen för att kolla en gång till om det hade utvecklats något. Det hade inte det.. fick tabletter som stötte ut resten av graviditeten.

  • Anonym (Orätt­vist) Trådstartaren
    Äldre 2 Apr 10:05
    #2

    Beklagar verkligen. Ja ska boka ett till ultraljud för och se hur saker och ting ser ut. Känns tungt just nu. Och tala om för min chef att jag möjligen kommer att behöva mycket stöd och tid på mig efter detta.

  • Äldre 2 Apr 14:48
    #3
    Anonym (Orättvist) skrev 2019-04-02 10:05:58 följande:

    Beklagar verkligen. Ja ska boka ett till ultraljud för och se hur saker och ting ser ut. Känns tungt just nu. Och tala om för min chef att jag möjligen kommer att behöva mycket stöd och tid på mig efter detta.


    Vet inte orsaken till att ni gör ivf men kroppen blir lättare gravid igen efter ett missfall berättade vår barnmorska. Vi blev gravida 3 månader efter typ! Är i vecka 14 nu :) Vi har inte gjort ivf dock.
  • Anonym (Orätt­vist) Trådstartaren
    Äldre 2 Apr 14:57
    #4

    Vi gjorde ivf försök för vi har försökt nästan 3 år

  • Anonym (Ledse­n)
    Äldre 2 Apr 16:26
    #5

    Styrkekramar till dig. Jag förlorade i lördags vår lilla bebis. Var i vecka 7. Nu påminns jag varje gång jag går på toaletten om det hela. Kommer ha blödningar i någon vecka. Kändes fruktansvärt tungt att mista bebisen- det var vår första graviditet och var ett väldigt efterlängtat barn. Försökt i ett år ungerfär och lyckan av att gravid blev så stor och vi satte igång och planera för det nya livet och allt var så spännande mm så händer detta ???? detgår inte beskriva. Stor kram

  • Anonym (Orätt­vist) Trådstartaren
    Äldre 2 Apr 20:25
    #6

    blödde bara där och då har inte blöt mer än bruna och enligt proverna hcg så ser det bra ut. bara tidigare i graviditeten än vad jag räknat ut. hoppas bara det är så. så man kan se en bäbis om några veckor.

  • Anonym (Mig med)
    Äldre 2 Apr 20:47
    #7
    Anonym (Orättvist) skrev 2019-04-02 08:01:52 följande:

    Jag och maken har försökt jätte länge att få barn. Gick igenom ett ivf försök som misslyckades. Så jag hade gett upp hoppet om att någonin bli gravid så när glädje beskedet kom för ungefär 3 veckor sedan var vi i exstas. Men i fredags fick jag rosa röd aktigt blod på pappret när jag torkade mig. Kom sen in på gyn akuten på förmiddagen. Gynekologen hitta bara en tom hinsäck på 12 mm. Jag ska va i vecka 6+4. Så det känns inte lovande när dom inget hittade. Jag och maken förbereder oss för det värsta. har någon annan råkat ut för samma sak?


    Jag har! Var bara en tom hinnsäck, inget foster
  • Anonym (Orätt­vist) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 07:44
    #8
    Anonym (Mig med) skrev 2019-04-02 20:47:59 följande:

    Jag har! Var bara en tom hinnsäck, inget foster


    Hoppas att det är för tidigt för dig också eller att bäbisen lekte kurragömma. Själv väntar jag på första ultraljudet. Så får vi se dom ville inte göra ett till på mig bara för att mina prov på hcg hormon såg ut att stiga som det skulle.
  • Fri 19 Apr 2019 07:56
    #9

    Minns att jag gjorde ett tidigt ul, vecka 6-7. Väntade tvillingar, men ena fostersäcken såg tom ut. Det blev ändå 2 barn, trots att bm sa att jag inte skulle hoppas på att den toma säcken innehöll ett foster. Så antar att kvaliten på uä är avgörande för att kunna se ett foster så tidigt.

  • Anonym (Hm)
    Sat 20 Apr 2019 11:09
    #10

    Fattar inte varför folk ska komma och ge en falska förhoppningar när man fått missfall.

  • Anonym (Orätt­vist) Trådstartaren
    Tue 7 May 2019 08:15
    #11

    Bäbisen mår jätte

  • Anonym (Gratt­is)
    Tue 7 May 2019 08:26
    #12

    Hej.

    Story Grattis. Alltid kul med en solskenshistoria. :)

    Klickade in på tråden precis nu. Tänk på att hela ditt namn och personnummer syns på ultraljudsbilden.

  • Anonym (Orätt­vist) Trådstartaren
    Sun 12 May 2019 07:07
    #13

    Oj nej det va inget jag tänkte på.

Svar på tråden Ingen gulesäck