• Nosha

Kär i sin läkare

hej, jag har haft en o samma läkare i mer än ett år nu för att genomföra en behandling och nu är vi i slutskedet av behandlingen men det känns att vi har fått rätt mycket känslor för varandra och han är ogift och singel och det är jag med och undrar om jag kan ta initiativet och fråga om en dejt eller komma med frågan överhuvudtaget ?

• Svar på tråden Kär i sin läkare
  • Anonym (Oboy)

Vad är det som gör att du misstänker att känslorna är besvarade?

• telly

Du ska INTE bjuda ut läkaren. Det är oetiskt av läkaren att inleda ett förhållande med en patient.

Glad norrländska med triss i tjejer!
  • Nosha

Han bryr sig om mig och kramar mig varje gång vi träffas ...långa o värma kramar. Sist pratade han att vi har samma särtecken vilket är positivt sa han och säger att det är alltid trevligt o ha mig som patient. Vi ha mycket att prata och vi skrattar och ha väldigt trevliga samtalsstunder.

• Nosha

Behandlingen är nästan klar och jag kommer inte ha honom som läkare, ändå får jag inte fråga honom om en dejt ? 

• Anonym (Oboy)
    Nosha skrev 2019-04-02 13:26:04 följande:

Han bryr sig om mig och kramar mig varje gång vi träffas ...långa o värma kramar. Sist pratade han att vi har samma särtecken vilket är positivt sa han och säger att det är alltid trevligt o ha mig som patient. Vi ha mycket att prata och vi skrattar och ha väldigt trevliga samtalsstunder.

Ja det låter ju faktiskt som han är lite väl tjenis med dig för att bara vara en patient. Fråga honom när ni har avslutat den professionella relationen och du slipper riskera att behöva vända dig till honom igen.
  • Anonym (A)

Skulle nog avvakta innan jag gjorde något.

• BlåFisk

Eftersom han är din läkare är han hindrad att visa/säga att han tycker om dig, det är väl självklart? Om det är som du beskriver, att det står ganska klart att ni båda gillar varandra får du försöka säga det på ett så bra sätt du kan.
    Ni kan så klart i samförstånd välja att gå på bio eller vad som helst, men han som läkare kan ju inte ragga på sin patient, inte ens om han är ganska förvissad om att du gillar honom.

Det är väl ganska självklart?

• Anonym (körsbär)
    telly skrev 2019-04-02 13:23:40 följande:

Du ska INTE bjuda ut läkaren. Det är oetiskt av läkaren att inleda ett förhållande med en patient.

oetiskt?

utveckla!

två människor som fattat tycke för varandra, bara att det råkar vara i ett vårdsammanhang och att patienten är i beroendeställning till doktorn. menar du att patienten skulle särbehandlas och få en bättre vård och att det är detta som är oetiskt? då är det väl bara för henne att byta doktor och börja dejta den hon fattat tycke för (om det är ömsesidigt)? den typen av attraktion kan för övrigt inte vara så vanlig i vårdsammanhang.
  • Anonym (Oboy)

Har du bestämt dig för hur du ska göra? :)

Svar på tråden Kär i sin läkare