Hej,
Jag är gift med en läkare och kanske kan ge ett lite annat perspektiv. Min man ser objektivt riktigt bra ut. Det är inget att sticka under stolen med, till det är han (nu subjektivt då jag ju är kär) världens finaste person. Han är vänlig, ödmjuk, charmig och genuint intresserad av allt och alla han möter. En läkartitel på det och han är riktigt
Det är flera kvinnor som trott/tagit för givet att han är singel för att han inte bär sin vigselring vid patiententkontakt. Intressen om levnadsvanor och av vikt för medicinsk bakgrund kan ofta ha annan innebörd än att fråga om kost och motionsvanor. Så det är inte säkert att bara för att din läkare frågar om din fritid eller intressen så betyder det inte att ni håller på att komma varandra nära på ett personligt plan. Att tyda stjärntecken hör dock inte hemma i västerländsk medicin.
Nu är inte min man kirurg utan allmänläkare, men tänker att det ändå är samma.
Vi har ett efternamn som gör att det inte är några större bekymmer att hitta oss på Eniro för den som är intresserad. Han har fått ta bort sitt privata nummer, men det händer ändå att kvinnor försöker ta kontakt någon gång då och då.
De flesta har varit rätt så unga tjejer i 25 årsåldern (min man är 45+), men den äldsta nog närmare 60.
Så, mitt råd till er är?. Chilla. Var nöjd med att du har en läkare du gillar och att du är nöjd med den behandling han ger.