• Sat 10 Aug 2019 15:06
    1131 visningar
    9 svar
    9
    1131

    Utbytesår, USA

    Hej, det beror nog på vilken organisation ni åker med. Den jag åkte med hade inga sådant då. Jag åkte för massor med år sedan, mellan 1 och 2 an på gymnasiet. Det var till USA.

  • Sat 10 Aug 2019 15:27
    #4

    Jag åkte med EF, jag har inte kollat på dagens priset.

  • Sat 10 Aug 2019 16:10
    #6

    Runt 100. 000 då med

  • Sun 11 Aug 2019 11:21
    #8
    TangiableArc skrev 2019-08-10 18:45:42 följande:

    Jag åkte med EF efter nian. Mitt råd till er som drömmer är att vänta tills ni går på högskolan och göra ett utbyte då istället, till College/Universitet. Amerikansk High School är mycket strängare än svensk och för mig kändes det som att sitta i fängelse i ett år. Som ungdom utan körkort är man dessutom helt låst och beroende av sin värdfamilj för att ta sig runt. På College får ni mer frihet under ansvar som vi är vana vid i Sverige, nära till vänner och fritidsaktiviteter då alla bor på campus och möjlighet att själva ta er runt med bil. Dessutom finna ofta möjlighet att finansiera resan med CSN.


    Ja, det stämmer. Det fanns så många regler i skolan. Det var som om man var tillbaka till högstadiet. Och jag bodde alltid ute på landet (bytte) värdfamilj. Så det var att antingen ta körkort eller sitta på landet. Jag satt på landet. Den sista familjen jag hade djur, så ensam var jag inte.
Svar på tråden Utbytesår, USA