Min fru hatar min syster
Du skriver inget om vad din syster gör..
Du låter precis som min man, hans syster är helt untouchable. När systern kommer och hälsar på i vår stad så vill hon att barnen ska skippa skolan för att gå och bada med henne. Jag föreslår att de kan göra det efter skolan då de ändå slutar tidigt, men det är hel tokigt enligt systern då barnen inte har några seriösa lektioner så ändå (barnen går i grundskola). Systern blir märkbart irriterad på att jag inte viker mig och ignorerar mig i flera timmar. Sen så kommer mannen hem och då passar det systern att säga att skolan är viktig och ler och pratar.
Jag blir lite ledsen över situationen då jag egentligen vill ha en nära relation till min egen svägerska.
Så min man märker att jag har förändrat humör. Och tjatar hela tiden på vad som har hänt. Och jag förklarar läget. Men nej! Då är det jag som är den elaka! Det är jag som ljuger om att systern ens skulle föreslå att barnen ska skippa skolan. Och hur kan jag ens säga att jag blir ignorerad av systern!?! Det är jag som är otrevlig och dum mot systern.
Det är samma visa hela tiden. Och ja, hans syster är också ytlig men det är upp till henne. Men att börja attackera sin egen fru för sin syster. Det är jag som hjälper min svärfamilj med allt möjligt, jag har till och med skrubbat deras toalett. Men det är jag som är den som är respektlös.
Jag tycker synd om din fru som har en sådan make som inte ger uppskattning till sin fru.