• Anonym (Flygandejakob)

Varför har han behovet av att kolla på porr?!?

Som rubriken lyder, kan försöka ta det kortfattat.

Jag och min sambo har ett bra sexliv. Vi ligger med varandra VARJE dag, vissa dagar blir det till och med uppåt 2-3 gånger om dagen.

Kan någon snälla svara mig VARFÖR man har behovet av att runka och titta på porr då?? Han gör det dessutom bakom ryggen på mig och nekar det dessutom om jag frågar om han gjort det?

(Anledningen till att jag vet att han tittat på porr samt runkat är för att jag ett flertal gånger kommit hem och känt hur det luktar k*k i hela sovrummet. Sen kan jag även se historiken på vår gemensamma surfplatta vad han har sökt på/tittat på, på sin mobil. Det sistnämnda vet han dock inte om)

Ett fåtal gånger har han erkänt att han kollat på porr och runkat, då har jag även sagt att jag tycker det är jobbigt och att jag blir ledsen med tanke på att det känns som att han inte borde ha behovet!?

Förra veckan hade jag sett att han hade kollat på en viss typ av kategori på en porrsajt som gjorde mig väldigt ledsen då det är långt ifrån vad jag är.

Jag tog upp detta med honom och sa återigen vad jag kände och då sa han att han förstod mig och han tog själv initiavet och sa att han skulle sluta kolla på porr om det var jobbigt för mig.

Denna veckan är jag iväg på annan ort med mitt jobb och då kom vi överens innan om att han skulle be mig om ?runkmaterial istället?. Det gjorde han också.

Jag skickade lite smått och gott till honom och det kändes mycket bättre att veta att han runkade åt bilder/filmer på mig.

Men nu har jag sett på surfplattan att samma tidpunkt som vi hade ?sms-sex? med inslag av bilder och filmer så har han alltså suttit och kollat på porr?? Dög inte jag?

Jag känner mig så fruktansvärt äcklig och mår jätte dåligt! Varför kan han inte bara nöja sig med sex med mig när jag är hemma eller att runka till bilder/filmer på mig?? Varför ska han titta på porr för? Känner mig såå oattraktiv och värdelös... :(

• Svar på tråden Varför har han behovet av att kolla på porr?!?
  • Anonym (kontroll)

För att han är kåt, uttråkad, stressad eller liknande. Herregud sluta försöka kontrollera din man så mycket. 

Skulle min pojkvän försöka kräva att jag inte pullar eller kollar på porr för att han är så osäker skulle jag dumpa idioten. Nu är din pojkvän så svag att han inte står upp för sig själv och istället ljuger och gör det bakom ryggen på dig vilket är korkat menmen. 

Nej, bilder på dig räcker inte. Fy vad tråkigt att runka eller pulla åt samma sak varje gång. Like dumt som att spela in en film med sig själv och säga åt sin man att han inte längre får kolla på vanliga filmer längre utan bara denna.

• Walker90

Jag är ihop med min man sedan 10 år. Vi har sex 2-4 gånger/vecka, ibland mer. Trots det känner jag behovet av att få vara ifred och onanera. Jag ser det som min egna tid då jag kan vara 100% självisk. Jag kan göra vad jag vill och hur jag vill. Ibland behöver man bara lite egen tid.

I mitt fall finns det vissa fetischer jag vill kolla på och fantisera om men som min man inte är lika intresserad av. Då är det perfekt att jag fixar det själv!

Troligtvis behöver din kille bara vara ifred ibland, det är en egen stund då man kan vara självisk. Jag tror inte det betyder något negativt, gentemot dig alltså.

• AndreaBD

Det är ganska onödigt att övervaka din partner och kräva att han inte får bli tänd på något annat än dig. Ge honom lite utrymme! 

Men du skrev något om att han tittar på en viss sorts porr som du inte accepterar. Får man fråga om du kan precisera lite närmare? Om han har någon fetisch eller speciell läggning - då har du ett större problem, dvs. då kan han ju ha en läggning som inte du delar och som han därför försöker dölja. Och i ett sånt fall kan det vara så att ni inte är kompatibla. Det är svårt att kompromissa om sånt. 

• Anonym (Snusk-Pellar är de allihop!)

Därför att han är man och män har sällan mer en två saker i huvudet och det är fitta och tuttar.

Helt normalt för att vara man, du kan vara lugn.

För några fredagar sedan smyg jag mig in när jag kom hem efter jobbet och vad fann jag?

Jo, min kille med neddragna byxor och runkandes framför datorn.

Skrämde honom när han runkade och det var riktigt kul. Påminner honom om det.

• Anonym (Seppo)

Till skillnad från övriga så förstår jag verkligen att du tar illa vid dig. Han är beroende av porr och du är beroende av att kontrollera ifall han har kollat.

Min sambo kollade mycket på porr i början. Jag mådde precis som dig. Det tär enormt på självkänslan. Han drog i kuken om jag så bara gick ner i tvättstugan 10min.

Ni kanske skulle testat parterapi, eller sexolog?

Vi började använda porren i samband med att jag runkade honom. Han kollar från mobilen så jag inte ser. Jag mår bättre när jag står för den fysiska njutningen istället för att han själv visualiserar och räknar bort mig ur sin fantasi.

Att vi kvinnor inte är så stora fan av porr är mycket för att vi ofta koncentrerar oss på känslan inte vad vi tittar på. Det är därför mpnga kvinnor blundar när de har sex medans mannen vill se och titta för att njuta.

• Xzx

Omväxling förnöjer. Om folk bara kunde sluta ha ambitionen att dom ska kunna uppfylla Samtliga av sin partners behov så skulle världen se så mycket bättre ut!

Dock att han ljuger om det och gör det bakom din rygg är ju inte okej. Tycker han borde vara up front med det, inte smussla. Att han kollar på porr i sig är inget fel (min åsikt) men att han ljuger för dig är inte schysst!

• Anonym (?)
    Xzx skrev 2019-04-03 17:43:36 följande:

Omväxling förnöjer. Om folk bara kunde sluta ha ambitionen att dom ska kunna uppfylla Samtliga av sin partners behov så skulle världen se så mycket bättre ut!

Dock att han ljuger om det och gör det bakom din rygg är ju inte okej. Tycker han borde vara up front med det, inte smussla. Att han kollar på porr i sig är inget fel (min åsikt) men att han ljuger för dig är inte schysst!

Men varför ljuger han då?

Hon är ju ett kontrollfreak som vill bestämma vad han får göra med sin egen kropp när han är ensam. Hon blir ju upprörd och mår jättedåligt om han kollar porr och runkar, så det är klart att han inte berättar det för henne.
  • Anonym (MT)

Tror inte du ska ta det personligt. Lätt att tänka att du är otillräcklig, men "egen-sex" kan vara ett helt annat behov som inte har med dig eller ert sexliv att göra.

• Anonym (KL)

Tror att det där har mycket med din egna självkänsla att göra. Du reagerar på ett negativt sätt av hans beteende. Du vill kontrollera honom till den graden att det han gör inte skadar din självkänsla. Men i längden kommer det bara dra ner den ännu mer. Han ljuger för dig för han vill inte såra dig men samtidigt vill han fortsätta kolla på porr och runka. Hade du varit mer förstående i hans tankar kring det här kanske du skulle må bättre.

Både jag och min kille onanerar och kollar porr trots att vi har sex 1-3 ggr om dagen. Ingen av oss kollar porr för att den andra inte är tillräcklig utan det är för att vi har sexuella fantasier som gör oss kåta och intresserar oss. Det är skönt att få den ensamtiden med sig själv och utforska sin kropp på egen hand. Jag vet att han kollar på porr på tjejer som inte alls ser ut som mig och det stör mig inte för jag vet att han älskar mig och min kropp. Jag gör samma sak, kollar på porr där killarna inte alls ser ut som han. Porr är inte personligt och därför blir det inte problem i mitt förhållande. Om något så ger det oss idéer om vad vi kan testa.

• Anonym (!)

För att han (liksom många män) har behov av att se objektifierade kvinnor. En fri, glad och kåt kvinna är betydligt mer hotfullt än en underkastad gärna pryglad sexdocka.

Världen är trasig

• Anonym (!)

För att han (liksom många män) har behov av att se objektifierade kvinnor. En fri, glad och kåt kvinna är betydligt mer hotfullt än en underkastad gärna pryglad sexdocka.

Världen är trasig

• Anonym (?)
    Anonym (!) skrev 2019-04-03 21:44:21 följande:

En fri, glad och kåt kvinna är betydligt mer hotfullt än en underkastad gärna pryglad sexdocka.

Du är vrickad.

Nästan alla män i västvärlden vill ha en fri, glad och kåt kvinna vid sin sida, men finner kvinna ofta vara inbunden, bitter eller asexuell en bit in i förhållandet.
  • Deacon
    Anonym (!) skrev 2019-04-03 21:44:21 följande:

Världen är trasig

Det var inte särskilt många rätt i det påståendet. Tror du på fullt allvar att män generellt inte föredrar en glad och kåt kvinna framför en "underkastad pryglad sexdocka"?
  • Smecker
    Anonym (!) skrev 2019-04-03 21:44:29 följande:

En fri, glad och kåt kvinna är betydligt mer hotfullt än en underkastad gärna pryglad sexdocka.

Det ena utesluter väl inte det andra? Det är faktiskt inte antingen eller.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Wtf)

Men vad spelar det för roll?

Det är tydligen en viss sorts porr han gillar att titta på, VARFÖR ska du hindra honom?

Själv gillar jag att kolla på bögporr bla. Det har inget alls med min sambo att göra.

Jag vet inte om min sambo kollar på porr, men det skulle verkligen inte spela någon roll!

Varför är du så svartsjuk? Det är ju inget fel han gör!

Låt honom vara!

• Anonym (Mikaela)
    Anonym (Flygandejakob) skrev 2019-04-03 15:48:54 följande:

Som rubriken lyder, kan försöka ta det kortfattat.

Jag och min sambo har ett bra sexliv. Vi ligger med varandra VARJE dag, vissa dagar blir det till och med uppåt 2-3 gånger om dagen.

Kan någon snälla svara mig VARFÖR man har behovet av att runka och titta på porr då?? Han gör det dessutom bakom ryggen på mig och nekar det dessutom om jag frågar om han gjort det?

(Anledningen till att jag vet att han tittat på porr samt runkat är för att jag ett flertal gånger kommit hem och känt hur det luktar k*k i hela sovrummet. Sen kan jag även se historiken på vår gemensamma surfplatta vad han har sökt på/tittat på, på sin mobil. Det sistnämnda vet han dock inte om)

Ett fåtal gånger har han erkänt att han kollat på porr och runkat, då har jag även sagt att jag tycker det är jobbigt och att jag blir ledsen med tanke på att det känns som att han inte borde ha behovet!?

Förra veckan hade jag sett att han hade kollat på en viss typ av kategori på en porrsajt som gjorde mig väldigt ledsen då det är långt ifrån vad jag är.

Jag tog upp detta med honom och sa återigen vad jag kände och då sa han att han förstod mig och han tog själv initiavet och sa att han skulle sluta kolla på porr om det var jobbigt för mig.

Denna veckan är jag iväg på annan ort med mitt jobb och då kom vi överens innan om att han skulle be mig om ?runkmaterial istället?. Det gjorde han också.

Jag skickade lite smått och gott till honom och det kändes mycket bättre att veta att han runkade åt bilder/filmer på mig.

Men nu har jag sett på surfplattan att samma tidpunkt som vi hade ?sms-sex? med inslag av bilder och filmer så har han alltså suttit och kollat på porr?? Dög inte jag?

Jag känner mig så fruktansvärt äcklig och mår jätte dåligt! Varför kan han inte bara nöja sig med sex med mig när jag är hemma eller att runka till bilder/filmer på mig?? Varför ska han titta på porr för? Känner mig såå oattraktiv och värdelös... :(

Var mycket lugn.

Anledning 1. Ni har jättemycket sex. 2 till 3 gånger per dag säger du ibland. Det är mycket mer än de flesta. Detta kan du använda som bevis att han tänder stort på dig. Tände han inte på dig skulle ni inte alls ha mycket sex säkerligen. Han gillar dig.

Anledning 2. Att onanera till porr är mycket vanligt. Jag gör det oavsett om jag är i förhållande eller ej. har alltid gjort. Det har alla killar jag haft åxå gjort.

Anledning 3. Det är faktiskt sant.

Det är svårt att smyga med onanin i längden. Som du säger det luktar kuk och datorhistoriken.

Börja och kör nån pull själv till porr eller till bilder på han.

Ta upp mobilen ta fram en bild på nån riktigt snygg kille och pulla. Trots att du har kille så kan man onanera till porr .Det är inget svek eller otrohet, det är fantasi och utfyllnad till det ordinarie sexlivet. ofta blir det ordinarie sexlivet bättre av detta. En del tycker det år otrohet men inte jag.

Men vill du inte se porr så pulla ändå ibland och låt det lukta lite mus när han kommer hem så får han fundera lite.
  • Anonym (Seppo)
    Anonym (Mikaela) skrev 2019-04-04 02:35:32 följande:

Var mycket lugn.

Anledning 1. Ni har jättemycket sex. 2 till 3 gånger per dag säger du ibland. Det är mycket mer än de flesta. Detta kan du använda som bevis att han tänder stort på dig. Tände han inte på dig skulle ni inte alls ha mycket sex säkerligen. Han gillar dig.

Anledning 2. Att onanera till porr är mycket vanligt. Jag gör det oavsett om jag är i förhållande eller ej. har alltid gjort. Det har alla killar jag haft åxå gjort.

Anledning 3. Det är faktiskt sant.

Det är svårt att smyga med onanin i längden. Som du säger det luktar kuk och datorhistoriken.

Börja och kör nån pull själv till porr eller till bilder på han.

Ta upp mobilen ta fram en bild på nån riktigt snygg kille och pulla. Trots att du har kille så kan man onanera till porr .Det är inget svek eller otrohet, det är fantasi och utfyllnad till det ordinarie sexlivet. ofta blir det ordinarie sexlivet bättre av detta. En del tycker det år otrohet men inte jag.

Men vill du inte se porr så pulla ändå ibland och låt det lukta lite mus när han kommer hem så får han fundera lite.

I en sån här tråd är det alltid någon som du som tycker att ts ska ge igen med samma metod.. varför??

Om det är ett beteende som hon ogillar och är ledsen över samt bråkat flera gånger med sin kille om så ska hon väl ändå inte försöka göra samma sak mot honom?! Tänk om han mår skitbra sen. Att han känner äntligen! Då kan jag fortsätta med mitt.

Samma sak ifall ena partner skulle smygröka inomhus men inte den andre. skulle den andre börja röka inne bara för att ge igen då? Trots att den inte ens röker från början?

Är man helt trygg i sin relation så har man inget emot att partnern ser på porr. Men är man lite osäker, inte känner att man kan vara sig själv till 100% så är porr en jobbig sak. Jag har gått från en supertrygg familjefar till en lurig man som fortfarande efter flera år är mycket av ett Mysterie. Han kan fortfarande få mig att känna mig osäker trots att jag vet att han aldrig skulle gjort mig illa på vilje. Men han var besatt av porr och att recensera varenda kvinna. Han var van vid set. Han hade aldrig haft en seriös relation.
  • Anonym (Hh)

Låt han titta på porr. Herregud

Svar på tråden Varför har han behovet av att kolla på porr?!?