Vad är jobbigast med att tvätta?
Vi undrar vad upplever ni är det jobbigaste/värsta med att tvätta?
- Att man har så många olika tvättmedel för olika ändamål. Ett smidigare sätt att förvara dem alla i på ett snygg sätt nära tvättmaskinen skulle vara toppen. Det jobbigaste är väl kanske att enkelt sortera vad som ska tumlas eller torka vanligt. Trivsamt att tvätta annars kan jag tycka. 
Vad är det roligaste/smidigaste? 
- Smidigaste är att ha en trådkorg som vi har under bänkarna där tvättmaskin/torktumlare står som man kan skjuta in/ut. Väldigt praktiskt när man tvättar mycket efter varandra i olika färger men vill snyggt förvara strumpor/underkläder innan man viker/sorterar. Så kan man bara dra fram den och ta ur allt och ?slänga? ner i korgen och sen vips! Skjuta in och man störs alltså inte av en massa ren tvätt-högar i väntan på stryk/vik/sortering. Jag gör nämligen gärna allt på en gång istället för att vika efter varje maskin.
Vad för utrustning använder ni och vart är den placerad i ert hem? 
- Vi har torktumlare, tvättmaskin och torkskåp. Speciella hängare på väggen ovanför strykbordet. Vi har även stor vask osv där man kan förorena kläder för fläckar osv. Vi har en väldigt stor tvättstuga med mycket, mycket förvaring. För mig är det faktiskt viktigt att tvättstugan är lite snygg och prydlig. Därför underlättar det att ha mycket förvaringsmöjligheter. Vi har b la en vägg med tre inbyggda stora garderober där jag har olika märkningars på varje hyllplan så att handdukar kan separeras för olika ändamål, sängkläder osv. 
Om ni fick drömma helt, hur tror ni att tvättning kommer att se ut i framtiden?
- Jag tror att vi kommer använda oss av mer ångande. Någon variant av torkskåp som tvättar med ånga.